Al drie maandjes weg! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Al drie maandjes weg! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Al drie maandjes weg!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

12 November 2012 | Seychellen, Beau Vallon

Ongelofelijk wat vliegt de tijd! Inmiddels is het alweer november! Toen ik net was begonnen hier had ik wel eens de twijfels of ik het vol zou kunnen houden, vijf maanden van huis weg zijn. Ik ben normaal gesproken toch een type dat niet graag alleen is en niet snel alleen op pad zou gaan. Maar het zetten van deze stap doet mij goed! Momenteel alweer bijna drie maandjes van huis! Natuurlijk is het op het begin altijd moeilijk maar als je hier doorheen bent wordt het alsmaar leuker!

Zoals altijd begon ik ook deze week weer gewoon met werken op stage. Ik heb mij de eerste drie dagen bezig gehouden met het volgen van tutorials voor het programma Photoshop. Mijn baas had me gevraagd door middel van deze tutorials een leuke header te maken voor de social media pagina’s van Maven. En naast dat het een opdracht vanuit mijn baas is, is het enorm leerzaam voor mij! Normaal gesproken doe ik niet veel tutorials omdat het me vaak niet lukt en ik het dan op een gegeven moment op geef. Maar dit keer lukte de meeste die ik deed wel en dat motiveert erg goed om door te gaan!

Op woensdagavond heeft Salma me na het werken bij mij thuis opgehaald. We gingen naar de bazaar op Beau Vallon om daar een hapje te eten. Aleks en Laura waren daar al aangezien zij een uur eerder afgewerkt zijn en ook dichter bij huis werken. Salma besloot te wachten tot ik thuis zou zijn en samen zouden we dan naar de bazaar gaan. Erg lief dat ze op me wilde wachten, aangezien ook zij eerder afgewerkt is. Rond een uur of acht besloten we om ergens koffie te gaan drinken. We reden naar het Berjaya hotel en zijn daar op loungebanken onderuit gaan liggen. We bestelden ieder iets anders en ik besloot een ijskoffie te nemen. Heerlijk met 27 graden ‘savonds op een loungebank liggen met een ijskoffie! Daarna hebben ze me weer thuis gebracht en ben ik lekker gaan slapen.

Donderdag was gewoon een dag zoals deze hoorde te zijn, werken aan tutorials, documenten en dergelijke en tegen het einde van de stagedag weer heerlijk naar huis. Zoals altijd liep ik naar de dichtstbijzijnde bushalte om vanuit daar de bus naar het hoofdstation in Victoria te pakken. Na een twintig minuten durende rit kwam ik op het busstation aan en na vijf minuten arriveerde mijn volgende bus die richting Bel Ombre gaat. Zoals altijd zat deze bus weer propvol, maar ik had een zitplaats en dan ben ik al tevreden. Halverwege de busrit begon een man luid in creools te schreeuwen door de bus, iedereen moest lachen. Helaas versta ik de taal niet en wist dus niet waarom iedereen moest lachen. Hier is het heel normaal dat politie agenten ook de bus naar huis nemen wat in dit geval niet gunstig was voor die man. De agenten stonden op, pakte de man en gooide de man uit de bus. De man bleef maar dingen in het creools praten en iedereen bleef lachen. Helaas weet ik niet wat er exact gaande was maar toch was het wel grappig.

Vrijdag avond ben ik samen met Salma en Bran naar een paar vrienden van Bran geweest. We hebben veel gekletst en het gezellig gehad en zijn daarna met zijn alle wezen stappen in Tequila Boom. Rond 6u was ik pas thuis, lang geleden dat ik het zo laat had gemaakt. Dit resulteerde in een late start op zaterdag. Om 12.30 werd ik pas wakker, en dat is hier geen pretje. Buiten was het al 30 graden en zo voelde het in mijn slaapkamer ook. Ik heb heerlijk even een douche gepakt en ben langzaam maar zeker wakker geworden. Om 13.00 belde Salma of ze me misschien op moest halen aangezien zij naar het strand gingen, dit vond ik een top idee aangezien mijn hoofd er niet echt naar stond om naar het strand te wandelen.

We hebben heerlijk de hele dag in de zon gelegen, gezwommen, gekletst en gerelaxt. Om vijf uur had iedereen heel erg veel honger. Een groot nadeel is op zo’n moment dat het hier normaal is om alle restaurants en afhaalmogelijkheden pas om half zeven open gaan. We twijfelden of we naar huis zouden gaan of zouden wachten tot de pizzeria open was. Het tweede was het geval, we hebben nog lekker op t strand gelegen tot zes uur en zijn toen zoetjes aan richting Pizzeria gelopen. Eenmaal daar aangekomen vertelde de vrouw dat we vanaf kwart over zes plaats mochten nemen maar dat ze de bestelling pas om half zeven op kwam nemen. Wij vonden dit prima en hebben dus gewacht tot we plaats mochten nemen.

Ze kwam dan om exact half zeven naar de tafel om de bestelling op te nemen en vermelde erbij: ’We hebben geen gerookte vis salade, ook geen gerookte vis pizza, we hebben geen garnalen, we hebben geen lasagne we hebben geen pasta’ Kortom ze hadden 5 pizza’s of fish en chips. Hahaha. Ze maakte de keus dus alleen maar makkelijker en ik besloot een pizza met ham, champignons, paprika en olijven te nemen. Normaal gesproken zou ik voor een gerookte vis pizza gegaan zijn maar doordat ze deze keus niet hadden was het nogal gemakkelijk om een keuze te maken. De Pizza was lekker en daarna heeft Salma me weer thuis gebracht. Thuis ben ik weer lekker onder de douche gesprongen om het zout en zand van me af te douchen en na een filmpje en wat bladzijdes uit mijn boek ben ik lekker in slaap gevallen.

Zondags was ik weer helemaal de oude en werd ik dan ook rond een wat normalere tijd wakker, 9 uur. Na een rustige start ben ik om half twaalf naar het strand gelopen. Het was een heerlijke dag. Een heldere blauwe lucht, zon volop aanwezig, helder water en een lekker windje over het strand. De zon heeft goed zijn best gedaan en eenmaal thuisgekomen kwam ik erachter dat ik me niet overal even goed in had gesmeerd. Maar gelukkig bestaat er dan de after-sun lotion.

Byebye!

  • 12 November 2012 - 08:50

    Mama:

    die voetjes jeugd sentiment!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 1908
Totaal aantal bezoekers 39289

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: