Heerlijk weekje met mama en Lorance - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Heerlijk weekje met mama en Lorance - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Heerlijk weekje met mama en Lorance

Blijf op de hoogte en volg Dominique

14 Januari 2013 | Seychellen, Beau Vallon

Ongelofelijk wat is de tijd voorbij gevlogen. Inmiddels kan ik al in dagen aftellen en ik weet niet of dat positief of negatief is voor mij. Ik ga alles hier echt enorm missen. De hele reis is zo fijn geweest!! Maar gelukkig heb ik nog eventjes om te genieten en dat ga ik dan ook dubbel en dwars doen!

Inmiddels is het alweer twee weken geleden dat het oud en nieuw was. Ik werd door Kosta uitgenodigd om bij hem thuis met een aantal mensen te komen barbecueën. Ik ben rond een uur of zeven ‘s avonds samen met Gaurav naar Kosta’s huis gereden om daar met z’n alle te gaan genieten van een heerlijke barbecue en een daar op volgend feest. We hebben een geweldige avond gehad, het was super gezellig. De volgende dag was daarom ook iets lastiger, ik heb vrijwel de hele dag thuis gezeten om een beetje bij te komen maar dat was het wel waard.

Toen was het zover, woensdag 2 januari. De dag waarop ik eindelijk mijn moeder en zusje weer zou gaan zien. Ik besloot een bus te nemen om 6.00 die er om 6.45 nog niet was. Toch zat er voor mij niets anders op dan gewoon te wachten tot er eentje zou komen. Uiteindelijk kwam Jenny, de vrouw waar ik kerstavond bij had gevierd, langsgereden. Ze vroeg me waar ik heen ging en heeft me helemaal bij het vliegveld afgezet. Echt zo ontzettend lief. Hierdoor was ik alsnog op tijd om mijn moeder en zusje uit de gate te zien komen. Zo grappig als je ze dan ziet, twee witte blije koppies die op je af komen. Dat voelt echt heerlijk!

Die woensdag was ik vrij aangezien dat op de Seychellen een publieke vakantiedag is. We zijn dus eerst de koffers uit gaan pakken om vervolgens lekker naar het strand te gaan. Zo heerlijk om even de hele dag met ze samen te kunnen zijn! De donderdag en vrijdag ben ik nog wel gaan werken aangezien ik hier natuurlijk ben voor mijn stage. Dit vond ik zelf niet zo heel erg want nu hadden zij even de tijd om een beetje bij te komen.

Op vrijdagavond was het dan ook eindelijk vakantie voor mij. We besloten samen naar Bao Bab te lopen, een leuke pizzeria aan het strand. We hebben hier heerlijk gegeten, al hebben we wel een uur moeten wachten op ons eten aangezien ze ons vergeten waren.. oepsie! Na het eten hebben we een flinke wandeling terug naar huis gemaakt om vervolgens lekker onze bedjes in te duiken. Dit deden we aangezien we op zaterdag naar de markt wilden gaan. Deze begint rond een uurtje of 6 ‘s ochtends en duurt tot 12uur ‘s middags. We hebben heerlijk rondgeslenterd door de mini-hoofdstad en zijn na een lunch in een Italiaans tentje weer richting huis gegaan om nog te kunnen genieten van het strand. Ook op zondag hebben we heerlijk genoten van het strand, dit keer de hele dag.

Toen was het maandagochtend, de dag dat we gepland hadden om het eiland La Digue te gaan bezoeken. Dit betekende om 6u in de bus richting victoria om vervolgens om 7.00 bij de terminal van de boot te zijn. Wat een heerlijk weertje hebben wij die dag ook gehad. We hebben veel gefietst over het eiland, heerlijk gezwommen, veel foto’s gemaakt en een super lekkere lunch gegeten. Gamba’s in knoflook met een heerlijke salade en frietjes. Echt genieten! Na het zien van alle souvenirwinkeltjes en de geweldige omgeving was het weer tijd om terug te gaan met de boot.

Nadat we thuiskwamen besloot ik Aisha te bellen, dit is een vrouw die een dolphin-nemo glass-botom boat tour regelt. Ik had haar nummer in mijn telefoon gezet aangezien ik in eerste instantie een reservering had gemaakt voor de donderdag. Nu bleek uit de weersvoorspellingen dat dit geen goede keuze was en daarom ben ik op maandagavond flink aan het regelen gegaan en heb ik het voor elkaar gekregen dat we met de groep van dinsdag mee mochten. Ze vertelde me zelfs dat we bij ons huisje opgehaald zouden worden.

Dinsdagochtend zijn we dus opgehaald door een busje waar ook andere deelnemers in zaten en zo zijn we naar een haventjes in Victoria gereden. Hier moesten we heel even wachten om vervolgens op het bootje te mogen plaatsnemen. Dit was toch wel een van de beste dagen die ik heb gehad op het eiland! Wat een geweldige tour. We begonnen met een korte tour langs de haven waarbij de kapitein uitlegde hoe de industrie is begonnen. Vervolgens is hij midden tussen verschillende eilandjes van het ‘Marine park’ gestopt en heeft hij zijn anker uitgegooid. Het was tijd om te gaan snorkelen. Er werden stukjes brood in de zee gegooid waardoor alle visjes op ons afkwamen. Nouja visjes, er waren enorme vissen bij. Ze zwommen nog geen tien centimeter vandaan en het leek wel alsof je zelf in een aquarium lag, geweldig!

Rond een uur of twee ‘s middags heeft de kapitein Michael zijn boot aangelegd bij het eiland ‘Surf-Island’ Hier mochten we van hem een mooi plekje uitzoeken om wat te relaxen en dan zou hij intussen voor ons de barbecue klaarmaken. En dat deed hij dan ook. We hebben genoten van het ongelofelijke uitzicht, genoten van de gezelligheid en het weer. Toen werden we met zijn alle bij elkaar geroepen om te komen genieten van de barbecue. We kregen ieder een bordje en daarop legde hij voor ons een stukje vis, gamba’s, tonijn-curry, kipspiesje, rijst met rozijnen, knoflookbrood, breadfruit en een soort tomatenprutje. Na het heerlijke eten kregen we allemaal een banaantje en toen zijn ze alles weer op gaan ruimen om weer verder te gaan.

We zijn langzaam over het water richting ‘Moyenne Island’ gevaren. Tijdens deze vaartocht hebben we roggen gezien waarvan er eentje ook een pijlstaartrog was. Echt super om die beesten in het echt te zien zwemmen in de zee. Eenmaal op Moyenne Island aangekomen kregen we de keuze om het eiland voor 10euro op te gaan of gewoon op het strand te blijven. Mama, Lorance en ik bleken de enige te zijn die het eiland gingen bezoeken. Op het eiland waren verder alleen 2 personen die het beheren, erg grappig om op een eiland te zijn waar alleen wij drieën en zij tweeën waren! We hebben hier landschildpadden ‘tortoise’ gezien een aan mogen raken. Echt super om deze beesten zo dicht bij je te kunnen hebben. Na een drie kwartier durende wandeling rond dit eiland gingen we terug naar het bootje om weer met de groep mee verder te gaan. We kregen weer de mogelijkheid om te snorkelen, dit keer zou de boot niet stil gaan liggen maar langs ons blijven varen en zouden wij een geheel rif langs snorkelen. Tijdens deze tocht heb ik enorm veel verschillende vissen gezien en zelfs een soort inktvis achtig beest. Na de heerlijke dag op de Doplhin-Nemo zijn we door hetzelfde busje weer thuisgebracht en konden wij niets anders dan behoorlijk vrolijk zijn. Het was een super dag en we hebben dan ook nog even na zitten genieten door al onze foto’s te bekijken!

Woensdags zijn we rond de middag naar het strand te gaan om te genieten van het weer en ik wilde mama en Lorance de bazaar van Beau Vallon laten zien. We hebben een heerlijke gerookte vissalade op en verder hebben we het rustig aan gedaan. Zoals voorspeld was het op donderdag een enorm bewolkte en regenachtige dag. Wat waren wij blij dat we onze dag snorkelen verzet hadden naar dinsdag. Dit hebben we die dag nog wel 10x tegen elkaar gezegd. We besloten Victoria nog maar een keertje in te gaan aangezien we alle drie wel houden van winkeltjes in en uit lopen. En het is natuurlijk altijd leuk om ergens heen te gaan, want op een regenachtige dag is er weinig meer te doen dan thuis zitten of de stad in gaan.

Op vrijdag werden we wakker en was het weer stralend weer. We besloten samen om deze dag dan dus gebruik te maken van de bus om zo naar het zuiden af te reizen. We zijn naar Baie Lazare gegaan, een heerlijk rustig strand met helder blauw water en wit zand. Dit heeft Beau Vallon ook wel, maar op het zuiden zijn lang niet zoveel toeristen. We hebben de hele dag genoten van het weer, de zee en elkaar. Het is echt super om met je eigen vertrouwde omgeving je ervaringen te kunnen delen. Nu begrijpen mijn ouders en zusjes precies wat ik bedoel als ik ze iets vertel omdat ze vrijwel alle plaatsen ook met hun eigen ogen hebben gezien.

Helaas komt aan alles een eind en voor we het wisten begonnen de laatste twee dagen alweer. Op zaterdag zijn we tot de middag thuis geweest en daarna heerlijk naar het strand gegaan. Na een middagje strand hebben we een reservering gemaakt bij een restaurant genaamd ‘Le Perle Noire’ om daar een fijne vakantie samen af te kunnen sluiten. We hebben er heerlijk gegeten en genoten van het eten. Net op het moment dat we terug wilden lopen begon het te regenen. We hebben even staan schuilen in een bushalte en konden na een kwartiertje onze wandeling voortzetten om droog thuis te komen. Zondags was de laatste dag en dus tijd voor mama en Lorance om rustig aan de koffers in te gaan pakken. We zijn nog wel de hele dag naar het strand geweest waar we zo erg van het weer en de zee hebben genoten dat we alle drie rood zagen op het einde van de dag. Oeps!

Aan alle leuke dingen komt een einde, dus ook aan deze geweldige vakantie met mijn moeder en zusje. Ze zijn weer terug naar huis. Nu is het voor mij dan ook tijd om te beginnen aan mijn laatste week stage bij Maven en dan moet ook ik er aan gaan geloven. Mijn koffer moet worden gepakt en ik moet afscheid gaan nemen van alles en iedereen hier. Het was een geweldige reis. Ik heb veel geleerd en gelachen, leuke mensen leren kennen en geweldige ervaringen opgedaan.

Een ding weet ik zeker, ik ga het leventje hier echt missen!

Byebye!

  • 14 Januari 2013 - 10:33

    Madelon:

    Mama en Lo zitten in het vliegtuig en zullen de komende uren nog niet reageren, dus eindelijk heb ik een keer als eerste een reactie hahaha!! Leuk verhaal. Klinkt weer goed!! Over een ruime week ben je alweer thuis, wat gaat de tijd toch enorm snel he! Geniet er nog MAXIMAAAAAAL van want hier is het suuuuuper koud, en ben je zo gewend aan het Nederlandse leventje. X

  • 15 Januari 2013 - 07:53

    Mama:

    He Do, wat een leuk verslag van onze vakantie op een ongelooflijk mooi eiland, zoals Madelon schrijft GENIET nog maar met volle teugen van de gezelligheid met al je vriendinnen en vrienden om je heen maar vooral van het weer, want hier ligt nu bijna 10 cm sneeuw, ik denk dat ik maar binnen blijf tot de zomer terug komt haha, bbbrrrr!!!!kus mama XXX

  • 16 Januari 2013 - 21:43

    Miranda En Frank:

    Heel veel succes met afscheid nemen van "je" mooie eiland, de mensen en zo te lezen erg bijzondere en indrukwekkende tijd.

  • 17 Januari 2013 - 17:44

    Michelle:

    Heeeey,
    nou wat een leuke vakantie heb je weer gehad!
    heel toevallig, wij hebben toen ook die boottocht gedaan, met dezelfde organisatie en boot! hihi erg toevallig dus aangezien er daar heel veel van die glassbottom boten zijn.
    Dat je het daar gaat missen weet ik wel zeker, ik mis het ook nog steeds zoooo erg!
    Maar dat is alleeen maar goed, dat betekent dat je een leuke tijd hebt gehad! Aan de andere kant is het ook weer even fijn om thuis te zijn... maar dan wil je al snel weer terug naar Sey!

    Geniet er nog van zolang het nog kan!! en een heel goede terug vlucht!

    xxxxx

  • 21 Juni 2017 - 16:34

    Carlin Ten Hoeve:

    Hoi Dominique,

    Ik heb een paar van je reisverslagen gelezen super leuk! Het is wel een tijdje geleden, maar ik zat eraan te denken om ook stage te gaan lopen op de Seychellen. Alleen staat er erg weinig informatie op het internet hierover. Zou ik jou daarover wat mogen vragen

    Groetjes Carlin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 15442
Totaal aantal bezoekers 39256

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: