Met een rood gezichtje de kerst in - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Met een rood gezichtje de kerst in - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Met een rood gezichtje de kerst in

Blijf op de hoogte en volg Dominique

24 December 2012 | Seychellen, Beau Vallon

Wauw het is al bijna kerst, de tijd vliegt nu echt voorbij. Nog een weekje wachten en dan zijn mijn lieve moeder en zusje bij me en voor ik het weet is het tijd om zelf het vliegtuig in te stappen. Wat eerst een lange periode leek te zijn is nu voorbij gevlogen alsof het slechts een aantal dagen waren.

De afgelopen week was de week waarin zowel Salma als Laura de Seychellen voor de kerst gingen verlaten. Salma ging donderdagavond terug naar Ierland en Laura verliet vrijdagochtend de Seychellen om af te reizen naar Frankrijk. Gelukkig hebben we nog een gezellige tijd gehad voor ze vertrokken. Maandagavond heeft Salma me opgehaald om gezellig bij hun de avond door te brengen. We hebben veel zitten kletsen en muziek geluisterd. Na deze avond besefte ik even heel goed dat het voor mij ook bijna allemaal voorbij is aangezien ik wanneer zij terug komen nog maar drie weekjes te gaan heb. Maar gelukkig heb ik nog een maandje om te genieten met nog een fijn vooruitzicht.

Ik ontving een email van mijn docent nadat ik mijn stageverslag verzonden had. Hij had me gezegd dat hij het verslag door zou kijken zodat ik eventueel nog dingen aan kon passen. Maar dit was niet het geval, een dag nadat ik de mail verzonden had kreeg ik van hem een super fijn bericht terug. Hij zei dat hij trots op mij is en mijn stageverslag er erg goed uit vindt zien. Hij vroeg me dan ook meteen of ik ermee akkoord ga wanneer hij dit verslag gebruikt als materiaal voor de open dagen komend jaar. Natuurlijk vind ik dit geen probleem, ik ben er alleen maar blij mee dat ik een voorbeeld kan en mag zijn voor nieuwe studenten. Ik heb hem dan ook meteen een mail terug gestuurd met het antwoord en mijn dag kon niet meer stuk.

De hele week ben ik zo vrolijk geweest wanneer ik thuis was, op werk ook overigens. Ik betrapte mij er zelfs op dat ik al dansend op de muziek, die uit mijn laptop kwam, stond te koken. Vervolgens heb ik met de muziek aan gedouched en voor ik het weer wist was het tijd om te gaan slapen. De dagen vliegen voorbij als je vrolijk bent!

Op donderdag kwam ik net zoals iedere ochtend om half negen aan op het werk. Stella was er al en al snel viel me iets op, het was donker binnen. Stella vertelde me dat de stroom uit was gevallen en dat naast dit probleem we ook zonder water zaten. Lekker begin van de dag. Rond negen uur kwamen mijn collega’s een voor een binnen druppelen en ook hun viel het meteen op. We probeerden wat bedrijven te bellen en kwamen al snel tot de conclusie dat heel Providence zonder stroom zat. Het enige wat we konden doen was wachten tot het terugkwam wat gelukkig rond tien uur het geval was.

Na nog een dagje werken was het weer tijd voor een fijn weekend. Ik besloot vrijdagavond een rustig avondje thuis te houden om fris het weekend in te gaan. Zaterdags werd ik wakker van de warmte, het was een heerlijk zonnige dag. Na een douche en wat eten ben ik met mijn strandspullen richting strand gaan wandelen. Er is een nieuw bruggetje gebouwd richting het strand waardoor ik niet meer door het bos hoef om naar het strand te gaan. Heerlijk om zo vanuit de straat naar het strand te kunnen wandelen!

Ik ben naar het hotel gelopen waar ik altijd ga liggen om vervolgens even het water in te duiken. Wat een geweldig gevoel is het om in een blauwe zee te liggen terwijl het in Nederland behoorlijk koud begint te worden. Maar het is ook wel heel vreemd om in December in de zon te kunnen liggen. Na een tijdje in het water besloot ik een boek te gaan lezen op de e-reader. Ik zat met mijn handdoekje tegen een muur aan en begon te lezen. Zonder het door te hebben vloog de tijd voorbij. Af en toe liep ik even het water in om af te koelen en vervolgens snel terug te keren om mijn boek weer te lezen.

Om vijf uur besloot ik naar huis te lopen aangezien mijn boek op een paar pagina’s na uit was gelezen en mijn flesje water leeg was. Eenmaal thuis liep ik naar de wc waarbij ik in de spiegel keek. Wat ik toen zag bracht me aan het lachen, ik was compleet rood!! En dat in December. Oeps. Toen wist ik meteen hoe dit kwam, ik was zo in mijn boek verzonken dat ik mij helemaal vergeten was in te smeren! En ja mijn witte Hollandse huidje kan de zon nog steeds niet zo goed aan. Ik nam een verfrissende douche en heb me daarna vol gesmeerd met aftersun lotion. Dit heb ik nog enkele malen herhaald deze avond aangezien het echt nodig was.

Na een rustig avondje film kijken en aftersun smeren ben ik gaan slapen. De volgende morgen was mijn gezicht nog steeds erg rood. Ook waren mijn ogen een beetje opgezet aangezien mijn oogleden ook verbrand waren. Ik kwam dan ook snel tot de conclusie dat het slim was om de hele dag uit de zon te blijven. Het was deze dag net alsof het weer het wist dat ik geen zon nodig had, het regende de hele dag. Soms zo hard dat ik besloot mijn droogrek binnen te zetten om daar de schone was op te laten drogen. Verder heb ik deze dag nog vaak de aftersun erbij gepakt om mijn huid wat tot rust te laten komen. Ook heb ik alle kerstcadeautjes die ik voor Lalita, Jayant, Kosta en Sheena heb gekocht bij Jayant onder de kerstboom gelegd. Hij was enorm verbaasd omdat hij niet verwachtte dat ik met zoveel cadeautjes zou komen, überhaupt had hij niets verwacht, maar aan zijn reactie te zien vond hij het wel erg leuk.

Nu is het bijna kerst en heb ik twee fijne etentjes voor de boeg. Jayant heeft me verteld dat ik zowel op kerstavond als met kerst (ja hier hebben ze geen 1ste en 2de kerstdag maar gewoon 1 kerstdag en dat is de 25ste) met hen mee mag naar vrienden voor een kerstdiner. De vrienden waar het diner bij wordt gehouden heb ik al meerdere malen gezien en voor mij is het dan ook niet vreemd om mee te gaan.

Nog eventjes werken en dan ga ik genieten van een warme kerst! Ik ga er enorm van genieten omdat het een uitzonderlijke situatie is om op de Seychellen in de zon van de kerst te mogen genieten! Ik wens iedereen thuis hele fijne kerstdagen toe en alvast een gelukkig nieuwjaar!

Byebye! X

  • 24 December 2012 - 08:51

    Mama:

    hele fijne kerstavond en kerstdag, geniet van het mooie weer!!kus mama

  • 24 December 2012 - 09:31

    Annemarie:

    Ha, Dominique,
    Dat was weer even genieten van je verslag! Heerlijk dat je leraar zo enthousiast is echt TOP! Heeft je een heel goed gevoel gegeven en dat snap ik! Ben maar heel trots op je zelf ( ik ben het ook).
    Ja, dat moet best raar zijn de zon in december , hier regent het al ik denk een week, en het is heel donker, donkere dagen voor kerst, nou dat klopt!!.
    Dus daar vieren ze maar 1 dag kerst, is ook vreemd!
    Nog een week en dan komt je moeder en Lorance wat zal je ze gemist hebben en andersom ook, moet heerlijk zijn ze weer te zien.
    ( haha ik ga je verslagen zeker missen als je weer thuis bent, kijk er elke keer weer naar uit!)
    Dominique, ga jouw ook een heel geweldig kerstfeest wensen, samen met de mensen waar je mee afgesproken hebt. Dikke kus ook van Ton, xxxx Annemarie

  • 24 December 2012 - 10:15

    Madelon:

    He do! Mooi dat verslag is goedgekeurd!! Gefeliciteeerd!! Verder wens ik je een hele fijne kerst, let it snow zit er daar niet in, maar daar zit je vast niet mee!! Geniet nog van t heeeeerlijke weer en eiland want hier is het brrrrrrrrr zooooo koud!!! Fijne feestdagen!!!!!!! Xxxxxx maddie

  • 24 December 2012 - 10:48

    Marie:

    Hey Do,

    Wat een leuk verhaal weer. Fijne kerstdagen!

    X Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 39256

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: