Strand, zon en gezelligheid! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Strand, zon en gezelligheid! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Strand, zon en gezelligheid!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

05 November 2012 | Seychellen, Beau Vallon

Na een bewolkt weekend was het ook op maandag een regenachtig begin van de dag. Onderweg naar mijn stage lopend begon het enorm hard te gieten. Gelukkig kwamen er wat vrouwen langslopen met paraplu’s die in hetzelfde gebouw werken en ik mocht bij hen onder de paraplu mee lopen. Eenmaal op het werk aangekomen ben ik weer achter mijn laptop gekropen en startte ik vol goede moed mijn programma’s. Normaal gesproken is iedereen rond 10u wel binnen maar Fed was er dit keer nog steeds niet. Mladen vertelde me dat hij ziek thuis bleef. Wat aan de ene kant voor mij wel balen was aangezien hij de persoon is die me opdrachten geeft. Ik heb deze dag op stage dan ook besteed aan het invullen van formulieren voor school, communiceren met vrienden en gewoon een relaxte maandag hebben. ‘savonds heb ik Lelite mijn huur betaald voor de maand november en heb ik samen met haar zitten kletsen onder het genot van een wijntje. Zo fijn om zulke gastvrije mensen om je heen te hebben!

Maar niet alleen de mensen hier om me heen zijn lief voor me. Twee weken geleden ontving ik een kaartje van mijn super lieve Oma! Echt super vond ik dat!! Heb het kaartje denk ik al 5 keer gelezen haha. Op woensdag kwam mijn collega terug van een bezoekje aan onze postbus en kwam terug met 3 enveloppen voor mij! 3, Wauwie!! Ik was enorm enthousiast en kon niet wachten ze open te maken. Het eerste kaartje van Claudia, een heel schattig konijntje met de tekst: Mis je best wel.. Echt super lieve kaart! En de tekst natuurlijk ook!! Zo voelt thuis toch even iets dichterbij! De tweede envelop was niet gevuld met 1 kaart maar met twee en een super foto. Afzender: mijn zus! Geweldig leuke kaarten, eentje met een tekst: speciaal voor jou! en de ander was er eentje uit den Bosch: Hou Doe (You Do), Groete uit Braobant. Op de foto zijn mijn zus, zusje en ik te zien langs t zwembad in Italië. De reden dat de foto erbij zat was dat ik had gezegd de wedstrijd ‘wie is t bruinst’ aan te gaan met mijn zus, ze wil met deze foto even aantonen dat zij de persoon is die tot nu toe altijd won! Haha. De derde envelop bevatte een muziek-kaart van Miriam met de tekst: lovely day en een soort hippie-stijl voorkant. Kei leuk en lief kaartje! Ben echt super blij met alle post die ik weer heb mogen ontvangen! Super lief dat iedereen thuis aan mij denkt!!

Woensdagavond voelde het even alsof ik weekend had, donderdag was het namelijk een lokale vrije dag. Op donderdag rond twaalf uur ben ik samen met Salma en Laura naar het strand gegaan. We hebben heerlijk gezwommen en in de zon gelegen. We besloten om vijf uur om even thuis te gaan douche en dan bij hun nieuwe huisje af te spreken. Ze waren woensdag verhuisd naar een huis op een kwartier lopen van mijn huis vandaan. Bran en Salma hebben samen spaghetti gemaakt en Laura zorgde er voor dat de kaas geraspt werd, en ja wat deed ik? Gewoon lekker kletsen en op de bank hangen! We hebben heerlijk gegeten en daarna op de bank tv gekeken. Heerlijk aangezien ik geen bank en geen tv heb in mijn eigen huisje. Tegen tien uur heeft Bran me thuisgebracht en ben ik lekker mijn bedje in gedoken. Aangezien het helaas nog geen weekend was en ik vrijdag gewoon weer naar mijn werk moest. Maar wat heerlijk om een dagje midden in de week vrij te zijn!

Vrijdagavond besloot ik lekker thuis te blijven omdat ik niet echt zin had om uit te gaan. Hierdoor had ik zaterdag lekker veel energie! Salma smste me rond de middag of ik zin had mee naar het strand te gaan. Op dat moment lag ik al op het strand omdat ik zo vroeg op was, ik ben bij hun gaan liggen en we hebben het erg gezellig gehad. Rond een uur of vijf werd het bewolkt en besloten we naar huis te gaan. Onderweg in de auto kwamen we er achter dat we allemaal niet echt zin hadden om te koken. We spraken af om half acht klaar te staan en dan richting ‘Bravo’ een restaurant op eden Island te gaan. We hebben heerlijk gegeten en het was erg gezellig. Na het eten zijn we naar het nieuwe huis van Salma, Laura en Aleks gegaan en hebben we wijntjes gedronken. De volgende ochtend werd ik door Bran thuis gebracht en heb ik nog even bijgeslapen. Rond half elf ben ik naar het strand gegaan waar ik met Megan had afgesproken.

Megan vertelde me dat zij en haar ouders hebben besloten te gaan verhuizen naar Engeland. Een plaatsje veertig minuten van London vandaan. Haar broer en zus zijn momenteel al daar aan het studeren en nu heeft haar vader daar een baan. Ze maakt haar school hier af tot juni en verhuisd dan ook voorgoed met haar moeder naar Engeland. Grappig want dan kan ik haar nog eens opzoeken als ik dat zou willen!

Om half twee kreeg ik een telefoontje van Salma, ze waren van plan naar het zuiden te gaan en vroeg of ik mee wilde. Megan moest nog wat huiswerk maken en moest daardoor sowieso rond de middag naar huis. Ik besloot met hun mee te gaan en liet me ophalen op het strand. Na een half uurtje rijden kwamen we bij een verlaten strandje uit. Het water was er vrij ondiep en er was een eilandje dichtbij. We zijn met al onze spullen (door deze hoog te houden) naar het eiland gelopen en hebben er een heerlijke middag gehad. Mijn gezichtje ziet er nu nog rood van! Op de terugweg besloten we met zijn alle nog even gezellig naar het huis van Salma en Laura te gaan waar we heerlijk op de bank tv hebben gekeken. Om negen uur vond ik het tijd om naar huis te gaan aangezien we allemaal op maandagochtend weer vroeg ons bedje uit moeten. Raju bracht me thuis en na een heerlijke douche en een dikke laag aftersun ben ik lekker mijn bedje in gedoken!

Byebye!

  • 05 November 2012 - 08:09

    Mama:

    wow, ik kan niet wachten, wat een mooie foto`s, zon zee en strand!!!!!

  • 05 November 2012 - 10:34

    Maddie:

    Nog iets meer dan twee weken en ik mag het mee ervaren!! Heb er steeds meer zin in en inmiddels weet heel Den Bosch al wel dat ik je ga opzoeken haha!! Enjoy again and see you very soon! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 39278

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: