Bios, etentje, verjaardag, good life! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Bios, etentje, verjaardag, good life! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Bios, etentje, verjaardag, good life!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

22 Oktober 2012 | Seychellen, Beau Vallon

Zoals altijd begin ik ook nu mijn verslag weer met mijn ervaringen op maandag. Deze keer voelde ik me uitgerust en kon ik er weer helemaal tegenaan. De tijd vliegt echt voorbij, het is nu alweer meer dan een week geleden dat ik ziek thuis bleef. Maar dit hoort er allemaal bij. Tijdens het werken op maandag kreeg ik van Salma een sms of ik zin had om ‘savonds mee naar de bioscoop te gaan. Dit vond ik een super idee aangezien het een stuk beter is dan de hele avond thuis zitten! We gingen naar de film: ‘What to expect When you are expecting’. Geweldige film, een echte vrouwenfilm dat wel! Maar ik heb enorm gelachen.

Dinsdags kwam ik op het werk zoals altijd en begon ik met mn mails checken, Facebook bekijken en al dat soort dingen. Na een twintig minuten kwam de eerste collega binnen. Fed. Hij ging zoals iedere dag ook gewoon aan het werk. Daarna kwam Mladen binnen lopen en feliciteerde Fed.. Hij was jarig, oeps! Ik zei toen ook, jullie mogen dat wel aankondigen hoor haha.. Maar goed, een verjaardag op het werk wordt niet echt aandacht aan besteed verder.

Toen ik thuis kwam had ik echt geen zin om te koken en besloot een ei te bakken. Ik had alles klaargezet en ik pak mijn ei uit de koelkast, en ja hoor ik laat m vallen. Ik kon hem in de lucht nog opvangen maar daardoor kneep ik er in.. alles onder de ei. Even schoonmaken en een nieuw ei gepakt. Dat ging allemaal wel weer goed. Daarna ging ik de was doen en ik besloot de lichte was aan te zetten. Er zaten een paar gekleurde dingen bij die ik al vaker samen had gewassen dus dit moest goed gaan. Dacht ik.. Al mijn witte dingen waren mintgroen. Mijn groene korte broek had afgegeven. Dus hoppa nog een keer in de wasmachine, gelukkig was vrijwel al het verkleurde weer verdwenen.. een aantal dingen hebben een mint-kleurige gloed. Maar in een tropisch kleurrijk land als de Seychellen zal het hopelijk niemand opvallen! Het was niet bepaald een geluks-avond maar ik heb het overleefd!

Op woensdag is zoals iedere week de Bazaar op Beau Vallon, ook deze keer besloot ik hier heen te gaan. Alex was er ook samen met een Duits meisje dat hij ‘s-middags had leren kennen, Emily. Het was erg gezellig, we hebben pannenkoeken gegeten en zijn daarna naar een bar bij een hotel gegaan met livemuziek. Het was daar echt super gezellig. Toen we net een biertje hadden besteld zag ik Steven zitten, een lokale jongen die werkt bij Boathouse, het lokale buffet restaurant. Hij zat samen met Stephanie en Laura, twee medicijnstudenten uit Duitsland. Samen hebben we gezellig zitten kletsen en tegen elf uur ben ik weer naar huis gelopen. Ik moest tenslotte gewoon weer werken de volgende dag!

Na weer een werkweek was het eindelijk vrijdagmiddag, het moment dat ik weer weekend heb. Heerlijk vind ik dat. Eenmaal thuisgekomen heb ik een douche genomen en mezelf klaar gemaakt voor de avond. Ik had met Alex afgesproken om nog eens bij Boathouse te gaan eten. Hij mocht kiezen waar we gingen eten en koos hier voor. Helemaal prima voor mij. We hadden rond acht uur afgesproken dus ik had genoeg de tijd om alles rustig aan te doen thuis. Rond kwart over zeven ben ik thuis aangelopen richting het restaurant. Het is hier namelijk om half zeven donker. Normaal gesproken duurt het een minuut of 25 om er te komen via het strand, maar deze weg is te donker savonds. Dus dan loop ik via de straat wat bijna twee keer zo lang is. Maar is niet erg, een beetje beweging is gezond!

Eenmaal aangekomen bij Boathouse bleek het enorm druk te zijn. We moesten tien minuutjes wachten terwijl Steven een tafel en stoelen voor ons klaar zette. Na ongeveer een uurtje zag ik aan Alex dat het niet helemaal goed ging. Hij zag wit en voelde zich niet lekker. Ik vroeg hem dan ook of hij niet liever naar huis ging. Ik had tenslotte een feestje die avond van Fed, mijn collega. Hij zei me daar maar naartoe te gaan want hij ging het niet redden om mee ergens naartoe te gaan. Steven regelde een taxi voor ons en die heeft me naar het feestje van Fed gebracht.

Erg gezellig was het daar. Alle collega’s waren er en nog wat vrienden van hen. De meeste had ik al ontmoet in het bureau dus heb met een heleboel mensen kunnen kletsen deze avond. Rond een uur of 1 besloten een paar gasten richting tequila boom te gaan. Aangezien ik er dichtbij woon besloot ik met hen mee te gaan. De jongen die reed was de broer van de eigenaar van Tequila Boom. Hij heeft me gratis mee naar binnen genomen en me een hele hoop drankjes cadeau gedaan. Heerlijk zo’n avondje gratis stappen. In Tequila kwam ik ook Steven weer tegen. We hebben nog wat gekletst en rond 4 uur besloot ik naar huis te gaan. Steven is even meegelopen zodat ik niet alleen over straat hoefde en daarna ben ik lekker gaan slapen.

De volgende morgen was ik erg moe, wat ook wel normaal is na een werkweek af te sluiten met een avondje stappen. Maar het was gezellig en dat is wat telt! Ik stuurde een berichtje naar Alex en we spraken af op het strand. Het was enorm bewolkt dus we besloten een pizza te gaan eten. Na de pizza was het weer nog steeds niet beter en Alex was ook nog niet helemaal beter. We besloten beide huiswaarts te gaan en eenmaal thuisgekomen ben ik lekker op bed filmpjes gaan kijken. Heerlijk om na een avond stappen geen verplichtingen te hebben.

Zondags was de zon weer terug. Ook deze keer stuurde ik Alex een berichtje om te vragen of hij beter was en zin had om naar het strand te gaan. We hebben wat in de zon gelegen, met een zee-ster water speeltje overgegooid in de zee en lekker Fish & chips gegeten. Natuurlijk had ik weer teveel zon gezien dus toen ik rond een uurtje of vijf thuis kwam en in de spiegel keek wist ik dat ik dat de komende twee dagen nog wel zou voelen. En ja hoor.. nu zit ik op mn werk en als ik mn gezicht beweeg voel ik het. Dus after-sun staat naast me en zo kom ik mijn dagje wel weer door. Gelukkig trekt t rode vaak vrij snel weg en zo wordt ik langzaam maar zeker toch iets meer getint. Zodat als ik thuis kom in januari, iedereen kan zien dat ik op een zonnig super eiland heb gewoond!

Byebye!

  • 22 Oktober 2012 - 08:46

    Mama:

    werk jij ook nog wel!!!!Kussie mama XXX

  • 22 Oktober 2012 - 09:54

    Annemarie:

    Ha Dominique,
    Dat was weerden heerlijk moment, bakkie koffie, sigaretje en jouw werkverschaffing, lees verhaal lezen! Heel leuk moment van de week! Je hebt het erg goed naar je zin, da's heel fijn. Leuk dat je al zoveel mensen kent, waar je gezellige dingen mee doet, top! Hier gaat alles zo ze gangetje, het herfst weer is prachtig, al die mooie kleuren en een heerlijk zonnetje erbij, we hebben toch zo'n 18 tot 20 graden gehad, da's niet verkeerd. Nou de koffie is op, ik ga maar eens een beetje opruimen, haha. Dominique ik wens je een hele mooie week toe met veel plezier en....niet te lang in de zon! Haha wel goed smeren xx groetjes

  • 22 Oktober 2012 - 10:10

    Madelon:

    Sounds good sister! Geniet er maximaal van en neeeee niet te bruin he!! Lijken wij allemaal zo wit ;-) xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 39277

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: