Een weekendje op het zuiden - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Een weekendje op het zuiden - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Een weekendje op het zuiden

Blijf op de hoogte en volg Dominique

15 Oktober 2012 | Seychellen, Beau Vallon

Wow wat vliegt de tijd momenteel.. nu ben ik al bijna twee maanden weg! Time flies when you’re having fun! Haha! En wat had ik me toch een spierpijn toen ik na mijn wandeling de volgende ochtend wakker werd! Iedere stap die ik zet voelde ik door heel mijn lichaam en ik ontdekte spieren op plaatsen waar ik ze nog nooit gevoeld had! Maar is goed voor me, al die beweging door het wandelen op het eiland! Misschien bouw ik dan nog een conditie op haha!

Dinsdags had ik afgesproken om samen met Alex ergens een hapje te gaan eten. Is toch wel eens leuk om niet de hele avond na het werk in mijn huisje te zitten. We besloten naar Boat-House te gaan. Een restaurant met een creools buffet. Ik wist echt niet wat ik er van moest verwachten maar had via anderen gehoord dat dit een gezellige en leuke plek was om te gaan eten. En dat was het ook zeker! Het eten was allemaal lokaal maar erg lekker! Mango-salade, gegrilde vis, pastasalades, van alles was er! Hier ga ik zeker nog een keertje eten! Ook de bediening was erg vriendelijk en ze wisten zelfs te zeggen dat ik al langer in de Seychellen ben. Ze herkende mijn gezicht haha, wel grappig aangezien ik er nog nooit was geweest. Maar als blank meisje met blond haar val je soms op tussen al die lokale mensen.

De volgende dag werd ik wakker met een enorme loopneus en keelpijn. Dit had ik niet echt verwacht mee te maken in een land waar het altijd zomer is. Maar natuurlijk vliegen hier ook bacteriën in het rond, en al helemaal in die oude bussen waar al duizenden mensen in en aan hebben gezeten. Toch ben ik na mijn werk even naar de Bazaar gegaan op Beau Vallon, ik had daar afgesproken met Salma, Aleks, Laura en Alex. We hebben even wat gegeten maar ik voelde me slechter en slechter en ben na 45 minuten door Salma thuisgebracht. Eenmaal thuisgekomen heb ik twee paracetamol gepakt en ben meteen gaan slapen in de hoop dat dit me goed zou dan. Helaas was het de ochtend erna niet veel beter. Ik voelde me nog steeds moe en helemaal niet lekker. Ik heb daarom Fed een sms gestuurd dat ik thuis blijf en ben lekker in mijn bedje blijven liggen.

Mijn bedje was die hele dag de plek waar ik te vinden was. Af en toe stond ik op om een kop thee te zetten en rond het avondeten heb ik een cup-a-soup gepakt. Maar verder heb ik vrijwel de hele dag geslapen. In de hoop dat het vrijdag vrijwel helemaal over zou zijn. Helaas ook vrijdagochtend was het niet weg. Gelukkig had ik wel weer de hele nacht door geslapen. Dus de rust heb ik genomen. Ik had besloten toch maar naar het werk te gaan deze vrijdag, het is immers de dag voor het weekend.. dus de twee dagen erna zou ik al lekker vrij zijn. Op het werk kon ik me niet goed concentreren, ik was meer bezig met mijn neus snuiten en water drinken. Maar dit hoort er allemaal bij.

Vrijdagavond kreeg ik een sms van Alex of ik mee ging naar de pizzeria, George, Jane en hij hadden daar afgesproken met Lelite en Jayant. Alex had geen zin om met hun te zitten en vroeg of ik mee kon komen met hen zodat het voor hem wat gezelliger was. Gelukkig voelde ik me alweer wat beter en ben dus daar naartoe gegaan. Heb een gerookte vis salade gegeten want een pizza was me nog even wat te veel na het ziek zijn. Na het eten zijn we even langs het car-park gelopen aangezien mijn collega’s en Salma en Aleks daar waren om in te drinken. We hebben even met hen gekletst maar ben toen rond elf uur toch maar naar huis gegaan. Het leek mij niet zo verstandig om dit weekend op stap te gaan aangezien ik net een hele dag ziek was geweest.

De volgende morgen had ik besloten om samen met Alex een bus naar het zuiden te pakken. Lelite had me een kaart van het eiland gegeven en zo konden we beslissen waar we heen wilden. Het werd Anse Royalle. Een strand op het zuiden van het eiland. We begonnen met een bus naar het busstation in Victoria, dit is ongeveer 20 minuten vanaf Beau Vallon waar we begonnen. Daar hebben we gevraagd welke bus het eerste vertrok richting Anse Royalle, gelukkig dat was binnen vijf minuten. Na een drie kwartier durende bus rit waren we eindelijk daar. Erg leuk om een keer een ander strand te zien. Het strand was compleet anders tegenover Beau Vallon dat ik gewend was. Maar we hebben het er leuk gehad. Nog heerlijk geluncht in een restaurantje aan het strand en rond vier uur zijn we weer richting huis gegaan aangezien het zo’n anderhalf uur duurt tot we weer thuis zouden zijn.

Eenmaal thuis gekomen was ik erg lui, een dag op het strand zijn en niks doen en in de bus zitten maken je niet bepaald energieker! Daarom smste ik Alex of hij misschien zin had om weer uit eten te gaan. En ja hij was ook wel in voor een hapje eten. We zijn naar een restaurantje dichtbij het strand geweest, een erg schattig klein lokaal restaurantje. Daar heb ik heerlijke vis gegeten en een wijntje gedronken. Na het etentje zijn we via het strand naar huis gewandeld en hebben we nog een filmpje gekeken op mijn laptop, we waren beide te lui om nog de kroeg in te gaan.

Op zondagmorgen was ik weer helemaal beter en voelde ik mezelf echt goed. Ik besloot de was aan te zetten en lekker naar Beau Vallon te lopen. Na een uur onderuit gelegen te hebben verveelde ik mij een beetje. Ik smste Aleks en Salma om te vragen wat zei deden deze dag. Ze vertelde me dat ze naar het zuiden zouden gaan, het smsje was niet echt uitnodigend.. toch was ik zo brutaal om een sms terug te sturen met de vraag of ik eventueel mee zou kunnen. Gelukkig dat kon! Ze hebben me opgehaald en zijn weer naar het zuiden afgereisd. Ik heb toch echt een voorkeur voor de auto, gaat zoveel sneller naar het zuiden toe dan met de bus die telkens stopt.

We parkeerden in Intendance en liepen richting het strand. Wauw wat een geweldig strand was dit! Helder blauw water (okee dat is overal), enorme golven en heerlijk zand. We hebben hier dan ook anderhalf uur gezwommen en lol gehad in het water. De stroming was erg sterk waardoor we na een tijdje vrijwel aan de andere kant van t strand waren, maar dit was goed voor ons want we zijn al zwemmend tegen de stroming in terug gegaan. Bran vertelde dat er een hotel zat en we konden proberen of we daar in het zwembad mochten.

Snel hebben we onze kleren aangedaan en als Wannabe toeristen zijn we het hotel in gegaan. Bran had uitgelegd dat we wel wat wilden drinken en vroeg of het daar kon. De jongen die er werkte moest het aan zijn manager gaan vragen en toen hij terugkwam vertelde hij ons dat we 300 roepies moesten uitgeven en dan zou het wel mogen. We waren met 5 personen dus dit was geen ramp! We hebben ieder een drankje genomen, een heerlijke ijskoffie voor mij! En zijn daarna het zwembad in gegaan. Het strand is heerlijk maar een zwembad met uitzicht op het strand is nog veel beter! Wat een geweldig hotel! Aleks vertelde me dat een kamer daar soms wel 5000 euro per nacht kost, ongelofelijk dat mensen dat kunnen betalen! Maar het was wel echt een geweldige locatie en een mooi hotel!

Op de terugweg hebben we een take-away diner gegeten omdat we allemaal te lui waren om thuis nog te moeten koken na zo’n relaxende dag. Eenmaal gegeten heeft Salma me thuisgebracht en ben ik na een douche weer heerlijk in mijn bedje gekropen. Terugdenkend aan alweer een geweldig weekend!

Byebye

  • 15 Oktober 2012 - 08:30

    Mama:

    wat een verslag,en een grappige foto van jou koppie boven het water uit, haha.............................. maar heb je ook nog leuke stage opdrachten gehad??liefs mama

  • 15 Oktober 2012 - 09:03

    Maddie:

    nice nice nice!! gelukkig ben je weer beter!! kusjes (nog vijf weken en twee dagen yeeeey)

  • 15 Oktober 2012 - 09:19

    Marie (volleybal):

    Hey Do,

    Lees je verhalen allemaal, nu dan toch maar eens een berichtje. Wat een super mooie reis
    ben jij aan het maken zeg! Heel tof. En dat zwembad...wauw.
    Tot snel, xx Marie

  • 15 Oktober 2012 - 13:53

    Miriam:

    Hey Do

    Wat fijn dat je zón goede vrienden hebt!Dat is het heel wat gezelliger als in je eentje zitten.We zijn echt jaloers op je verhalen....lekker naar het strand....lekker uit eten enz.enz. ....maar het is je gegund,geniet ervan!!!
    Liefs Mees,Noor,Jolein,Niek,Johan en Miriam

  • 16 Oktober 2012 - 21:41

    Trudy:

    Het Dominique
    Met trots heb ik je verslagen weer gelezen. Knap hoor om je ongewenste huisdieren
    Aan te pakken zelfs zoveel kilometers van jouw vandaan zit ik hier te griezelen. Ook je foto's
    Zijn leuk gemaakt geniet van het mooie weer ,hier is het bar!!!!, regen windt bah niets aan hoor.

    Liefs en een kussie vanuit Hedel. XXX

  • 19 Oktober 2012 - 13:53

    Jack:

    Ha die Dominique,

    Vanuit een zonnig Hintham ( Dat is geen grapje , het is vandaag 20 gr. ) wil ik je de groeten van ons 4en doen.
    Zo te lezen heb je het naar je zin en ben je inmiddels gewend aan het ritme op de Seychellen.
    De hele familie komt nog bij je op bezoek , dat moet geweldig voor jou en hun zijn.
    Straks de Kerst en Oud/Nieuw ,wat ook wel even anders zal zijn in de tropen.
    Geniet met volle teugen want deze ervaring zal je je hele leven blijven herinneren en het is al weer heel snel 24 januari
    Tot snel,

    Gr Jack ( Els , Isa en Maaike ).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 39285

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: