Regatta! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Regatta! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Regatta!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

08 Oktober 2012 | Seychellen, Beau Vallon

Na een heerlijk weekend is er altijd weer de maandagmorgen. De ochtend waarop ik het telkens weer moeilijk vind om mijn bedje uit te komen. Maar ook deze ochtend stond ik weer op tijd op en ben naar mijn stage gegaan. De hele dag heb ik nog last gehad van het moe zijn, heerlijk om dan weer thuis te komen en lekker niks te hoeven doen. Gelukkig was het de dag erna weer helemaal weg en was ik weer fris en fruitig om er tegenaan te gaan!

Op woensdag was het weer een dag zoals alle anderen. Alleen kwam ik er om half elf achter dat ik mijn lunch thuis had laten liggen. Oeps. Dan dus maar een keer mee eten met de take-away van de jongens. Dit betekend dat ik dus een hamburger heb gegeten haha. Doe dit normaal niet omdat ik het niet echt gezond vind om dagelijks vet te eten. Maar dit keer kon ik niet anders. Dit gaf me meteen de gelegenheid om een keer met mijn baas te praten. Ik vertelde hem dat ik toestemming heb vanuit school om tien dagen vrij te nemen tijdens mijn verblijf hier. Wat natuurlijk helemaal goed uit komt aangezien mijn zus, zusje, vader en moeder een keer langskomen!

Hij was het er mee eens en vroeg me alleen om het een keer te herhalen als de week er aan zit te komen. Wauwie wat was ik blij daarna! Dit betekend dus dat ik 5 dagen vrij kan nemen als papa en mijn zus hier zijn en 5 dagen wanneer mijn zusje en moeder komen. Inclusief twee weekenden maakt dat dus een vakantie van 9 dagen met hun! Heerlijk! Lekker van het land genieten, dingen bekijken enzovoort! Kan niet wachten tot het zo ver is! Echt fijn als dit soort dingen allemaal gebeuren want daar wordt ik zo lekker vrolijk van!

Woensdagavond heb ik mijn eerste gekko in mijn slaapkamer gespot. Kreeg er helemaal de rillingen van! Is toch niet echt iets wat ik gewend ben. Maar goed dat is iets waar je mee zult moeten leren leven in een land als deze aangezien dat heel normaal is. Ik ben even bij Lelite en Jayant een wijntje gaan drinken en daarna lekker geslapen. De gekko heb ik overigens niet meer gezien nadat ik terug kwam van hun huis. Dus ik kon met een gerust gevoel gaan slapen.

Lekker als de week voorbij vliegt en het weekend met de dag dichterbij komt. Wat natuurlijk ook heel logisch is maar goed. Plannen voor het weekend waren ook al gemaakt. Het was dit weekend Regatta, een feest op Beau-Vallon. Het strand waar ik dichtbij woon, heel fijn dus! Daar ga ik heen met de meiden die ik zaterdags had leren kennen. Op zondag ben ik uitgenodigd door die meiden om mee te gaan op een Yacht om de verjaardag van een van hun vriendinnen te vieren. Dit wordt dus weer een weekend vol partyen en lol hebben. Erg leuk vooruitzicht!

Vrijdagavond ben ik met Lelite en Jayant mee uit eten gegaan. Ze hadden afgesproken met hun vrienden Jane en George en Alex, een jongen die voor een maand hier op vakantie is/snorkel+duikinstructies geeft. We zijn eerst een hapje ergens wezen eten en daarna doorgegaan naar de bioscoop. Erg mooie film, Snowwhite and the huntsman, maar zonder een pauzeblok erin was het wel erg vermoeiend! Alles bij elkaar was het een geslaagde avond en kon ik weer lekker naar mijn bedje.

Op zaterdag was het zover, regatta zou van start gaan. Ik sprak met Megan af op het strand en we hebben wat langs alle tentjes gelopen. Er hing een gezellig sfeertje ondanks de regen die iets te veel aanwezig was. Helaas voelde Megan zich niet lekker na een uurtje, ze trok helemaal wit weg en ze is opgehaald door haar ouders. Op dat moment ben ik lekker op het strand gaan liggen, onder een boom zodat de regen niet te erg was. Toen kwam ik Alex weer tegen. We hebben wat gepraat en hadden toen afgesproken om savonds te gaan stappen. Savonds had ik ook met Emma en Astrid afgesproken en zijn we begonnen met een paar cocktails op het strand. Het was erg gezellig en druk! Na een tijdje was het gefeest op Regatta over en wilde Alex en ik naar La Faya toe. Hier zijn we uiteindelijk met tweeën heen gegaan omdat de meiden op hun kinderen moesten passen.

We hebben het erg gezellig gehad samen, veel gelachen en gepraat. Hij heeft me verteld wat hij zoal doet. Hij is geboren in Engeland en werkt nu als ski-gids in oostenrijk. Ook heeft hij een tijdje op een boot gewerkt, kortom een avonturistisch type. Maar wel erg leuk om dat zo allemaal te horen. Na deze avond hadden we afgesproken om elkaar zondag weer op het strand te zien. Zoals afgesproken zijn we samen naar het strand gegaan. Dit keer was het een stralende dag. Een beetje wind en heeel veel zon. Heerlijk!

Emma en Astrid kwamen rond vier uur ook naar beau vallon om op de boot de verjaardag van een van hun vriendinnen te vieren. We waren nog geen tien minuten op de boot toen het jarige meisje ziek werd. Ze is dus weer van de boot afgegaan. Ik en Alex zijn toen nog een uurtje op de boot gebleven om van het heerlijke weer te genieten en het geweldige uitzicht op de groep mensen die op het strand waren voor Regatta. Nadat we op de boot waren geweest ben ik met Alex meegelopen naar het huis van Jane en George. Ofja meegelopen. Alex kwam met het geniale idee om via het water naar het huis te gaan.. dit betekend met mijn strandtas over rotsen en door t water dat tot je knieën staat. En zo blond als ik ben glij ik natuurlijk uit en eindig met al mn spullen in t water. Gelukkig trok ik optijd mn tas omhoog waardoor mn camera en telefoon en dergelijke gespaard zijn. Maar mijn handdoek was drijfnat. Alex stond me natuurlijk kei breed uit te lachen haha.. Maar het was een leuk avontuur.

Zij hebben uitzicht op zee, echt super mooi. Alex had zich even omgekleed en dergelijke terwijl ik van het uitzicht zat te genieten. Daarna zijn we vanuit zijn huis naar de mijne gelopen wat ongeveer 30 minuten duurde. Dit keer de straatkant gekozen om mijn valpartijen te sparen. Mijn tas was mega zwaar door de natte handdoek en de wegen hier gaan berg op en berg afwaarts. Spierpijn is dus nu volop aanwezig. Maar het was het zeker waard, erg leuke dag gehad!

Savonds zijn we pizza’s gaan eten bij Lelite en Jayant. George had ze gemaakt. Erg lekker! Het leken wel pizza’s uit een restaurant. We hebben heerlijk gegeten en zo het weekend goed afgesloten. Helaas moet je dan op maandag weer vroeg je bed uit en weer gaan werken.. laten we hopen dat de week voorbij vliegt en ik snel weer een leuk weekend tegemoet kan gaan!

Byebye!

  • 08 Oktober 2012 - 08:02

    Annemarie:

    Ha Dominique ,
    Je hebt je draai helemaal gevonden zo te lezen, fijn hoor. Je komt toch nog wel terug!! ( geintje) leuk dat je al wat mensen hebt leren kennen en daarmee, gezellige uitstapjes maakt.
    Geniet er maar van. Hier is alles oké! Gisteren en zaterdag mooie dagen geweest, beetje zon en de kleuren van de herfst maken het weer helemaal compleet. Fijne week en ik kijk weer uit naar je volgende verslag.! Xx

  • 08 Oktober 2012 - 08:08

    Mama:

    Wat een gave week weer!!Super mooie foto`s XXX Mama

  • 08 Oktober 2012 - 17:30

    Vera Van Hees:

    Ha Dominique!

    Wat leuk om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Ben jaloers hoor! Mis het nog steeds die tijd daar, dus geniet er nog maar van zolang het kan!
    Vind het leuk om jou verhaaltjes te lezen en hoe jij Seychellen ervaart. Alleen mijn heimwee gevoel word er niet bepaald minder van haha.

    Zag op facebook van andere uit Seychellen al verschillende de foto's van dat regatta feest voorbij komen, zag er super gezellig uit! Dat is toch wel echt super in Seychellen, die feesten op het strand.. geeft alleen al een top sfeer!

    Ik zou zeggen; GENIET GENIET GENIET zolang je daar nog in het paradijsje zit!
    Doe ze bij Maven de groetjes! En ik blijf je verhaaltjes volgen!

    Liefs, Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 39281

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: