Wauw, wat een week! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Wauw, wat een week! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Wauw, wat een week!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

01 Oktober 2012 | Seychellen, Beau Vallon

Wat gaan de weekenden altijd snel voorbij. Ineens was het weer maandag, het begin van weer een stageweek! Maar daarvoor ben ik hier ook gekomen dus het hoort erbij. Het voordeel was wel dat de zon lekker scheen, dus in t zonnetje op de bus wachten. Mijn werkdag vloog voorbij en voor ik het weet was ik weer thuis. Zoals ik wel vaker doe was ik via I-Message met mijn ouders aan het praten, tot mijn moeder zei: Niet gaan huilen ik heb nieuws voor je. Wat moet ik nu verwachten dacht ik toen. En ze vervolgde met: Ik kom in januari samen met Lorance naar jou toe, ik heb toestemming op mijn werk om vakantie te nemen!! WAAAH ik wist niet wat ik moest zeggen doen of denken maar ik wist wel dat de tranen me in mijn ogen sprongen van geluk! Dit betekend dus dat zowel mijn vader & zus en mijn moeder & zusje langskomen! Ik kon mijn geluk niet op en heb geslapen als een roosje! Heerlijk!

De dag erna was ik enorm happy de hele dag, kon alleen maar lachen en had volop inspiratie. Was al een paar dagen bezig met hetzelfde logo en nu ineens ging het zo vanzelf. Had allerlei ideeën waarmee ik lekker verder kon werken. Tijdens de lunchpauze kwam Liza naar me toe met twee dingen, een envelop en een briefje. De envelop was een postkaart, kei lief!! Van Mees, Noor, Jolein, Niek, Johan en Miriam! Echt super! Het briefje was een ophaalbewijs voor een pakket. Eindelijk is mijn pakketje binnen! Het pakketje waar ik bijna 3 weken op heb gewacht! Het lastige was alleen dat ik nog een nachtje moest gaan slapen voor ik het pakketje daadwerkelijk op kan halen. Het postkantoor is namelijk al om 4u gesloten en ik ben pas om 5u afgewerkt. Maar de volgende ochtend had ik de mogelijkheid om voor het werk naar het postkantoor in Victoria te gaan!

Jayant heeft me afgezet bij het postkantoor. Daar werd mij gevraagd wat er in het pakketje zat, ik wist een aantal dingen en heb die dus gemeld. Ze vonden het goed en ik moest 20 roepies afrekenen en mocht het pakketje meenemen. Daarna moest ik op zoek naar een sleutelmaker. Bran had mij zijn sleutel meegegeven zodat ik een kopie kon maken. Ik ben namelijk altijd als eerst op het werk i.v.m. de bus tijden en moest vaak een half uur wachten tot er iemand was. Maar dat is vanaf nu voorbij, ik heb mijn eigen sleutel van mijn stage! Het was wel een heel avontuur. Op het postkantoor hadden ze me de naam van de sleutelmaker gegeven en daar moest ik dus naar op zoek.

Ik ben de straat in gelopen waar het postkantoor me naartoe wees en heb daar telkens aan mensen gevraagd waar ik heen moest. Na een kwartier durende wandeling met mijn zware laptop en het pakketje in mijn handen was ik eindelijk daar. Gelukkig, het was geopend! Binnen vijf minuten had ik de sleutel in handen. En ik had mijn beweging voor deze dag ook weer gehad. Het zweet brak me overal uit, maar dat was het zeker waard! Fed is me op komen halen bij de sleutelmaker en zo kwam ik op mijn werk terecht.

Op mijn werk aangekomen werd ik echt te nieuwsgierig. Ik kan niet wachten met het pakketje open maken totdat ik thuis ben. Daarom heb ik een schaar gepakt en het pakketje geopend! Ik kwam er al vrij snel achter dat er iets niet helemaal juist was.. alles zat onder de chocolade! Ik open het pakketje en zie dat er door indeuken van het pakket een scheur in mijn hagelslag pak is gekomen. Oepsie! Alles in het pakketje rook naar de chocolade, hmmm! Ik heb de spulletjes een voor een uit het pakket gehaald en met wat water en wc papier afgedaan.

Natuurlijk moet ik ook even vertellen wat er zoal in mijn pakketje zat. Mama heeft enorm haar best gedaan want ieder gaatje in de doos was gevuld! Pepermunt, paté, peperkoek, crackers, koekjes, Nutella, hagelslag, water-overgooi-balletjes, e-reader, tijdschriften en twee hele lieve kaartjes van mn moeder en mn zusje(als ik iets vergeten ben, sorry)! Mijn zusje heeft een lief kaartje erin gestopt en ook een van mijn moeder. Die komen bij de verzameling op mijn kast! Erg fijn om daar zo af en toe even naar te kijken! Ook de doos zelf was al een cadeautje. Ze hadden er een pup-studio-doos van gemaakt! Echt super leuk! En dan aan de binnenkant erin geschreven! Ben er zo blij mee! Kei leuk om post te ontvangen en al helemaal als er tastbare en eetbare dingen bij zitten! Toch een beetje Nederland hier! Jippie!

Na een heerlijk avondje lezen in mijn bed heb ik goed geslapen. Nu snap ik waarom mijn vader zoveel leest, je wil namelijk echt weten hoe het verder gaat. Misschien heb ik er nu wel een verslaving bij haha! Zoals altijd nam ik ‘s ochtends een douche maar deze keer was het wel en enge ervaring.. Er zat een duizendpoot van zon 4 cm op mijn douchegordijn.. Ik kreeg er helemaal de kriebels van! Ik wist niet wat ik moest.. hij was te groot om met een wc-papiertje dood te drukken.. en aangezien hij op mijn douchegordijn zat kon je m niet echt doodslaan met een slipper.. Ik heb de douchekop gepakt en m via t douchegordijn in t putje gespoeld.. hij was wel sterk want hij kon tegen de stroom in lopen.. maar mijn douche won en zo spoelde ik m in het doucheputje en deze sloot ik af met een stop.

Zo dacht ik, daar ben ik ook vanaf. Tot ik op het werk kwam en het mijn collega vertelde. Ik zei dat er een duizendpoot in mn douche zat en hij vroeg meteen wat ik ermee heb gedaan. Waarop hij reageerde: Duizendpoten houden van vochtige plekjes dus grote kans dat ie de volgende keer gewoon weer eruit komt als je de stop eruit haalt. Je moet ze doden want ze steken. En daar kun je flink ziek van worden als ze je steken. Okee, ik kreeg letterlijk de kriebels.. Bahbahbah! De eerstvolgende keren dat ik onder de douche ga houd ik dus mijn slippers aan om in aantocht te staan voor het geval hij naar boven komt. Ook werd me verteld dat die kleintjes van zon 4 cm uiteindelijk uitgroeien tot een lengte van 10 a 12 cm. Gad-ver-damme!! Ik hoef zo’n beest dus echt niet in mijn huis! Toch wel fijn dat ik weet dat dit soort dingen in Nederland niet echt snel gebeuren!

Na het werk heeft Carol(moeder van Megan) mij opgehaald. We hadden dat in het weekend afgesproken zodat ik niet al de boodschappen in de bus hoef te sjouwen enzo. En dan kon ik mijn watervoorraad aanvullen. Echt lief dat ze dat voor me wilde doen! Aangezien ik steeds meer problemen krijg met mijn schouder door het sjouwen van mijn laptop iedere dag, is het fijn om de boodschappen met de auto te kunnen doen. Thuis heb ik ook al een tijd last gehad van mijn schouder maar dit kon ik oplossen door voortaan een trolley te gebruiken om mijn laptop in mee te nemen. Maar helaas is die hier niet te gebruiken door ongelijke wegen, bergen en de overvolle bus!

Toen ik thuis kwam met de boodschappen heb ik eerst alles in de koelkast, vriezer en kastjes gezet. En natuurlijk was ik erg benieuwd naar de duizendpoot! Ik heb het stopje verwijderd en gekeken of hij er nog zat, gelukkig hij zat er niet! Ik heb er een liter kokend water doorheen gegoten om zeker te zijn dat hij niet terug komt. Nu maar afwachten! Maar misschien heeft dat beestje begrepen dat je bij mij aan het verkeerde adres bent, want bij Do blijven er geen insecten levend binnen het huis! Insecten horen in de bossen, buiten en niet in mijn huis!

In de avonden heb ik telkens lekker gelezen op de e-reader die mijn ouders me toegestuurd hadden. Erg fijn om dat ding te gebruiken. Voorheen keek ik ‘savonds films op mijn laptop, maar na een hele dag op de laptop werken was dit soms niet echt fijn. Dus nu kan ik voortaan mijn laptop uit laten staan en lekker nerden met mijn e-reader. Ook hadden ze me tijdschriften gestuurd, dus die bewaar ik lekker voor op het strand! Iets minder diefstal-gevoelig en minder erg als er water/zand op komt! Ik ben vaak alleen op het strand en dan neem ik niet graag waardevolle dingen mee. Aangezien ik het heerlijk vind om in het water te zijn en mijn spullen dan eenzaam ergens aan de kant liggen!

Zaterdags op het strand heb ik twee jongens leren kennen die voor hun werk met een catamaran naar de Seychellen zijn gevaren. We hebben een paar uurtjes op het strand liggen praten en toen vroegen ze of ik mee naar de boot wilde. Ik heb ze eerlijk gezegd dat dat me niet erg slim lijkt omdat ik ze niet ken, en je tegenwoordig niemand kunt vertrouwen. Maar ze hebben me toch over weten te halen. We zijn met een rubber bootje naar de boot gevaren en hebben daar mango en meloen gegeten. Daarna zijn we weer terug naar land gevaren en naar een winkeltje geweest om wat te drinken te kopen. Samen zijn we naar La Faya geweest die avond en hebben het erg gezellig gehad. Gedanst, gedronken en heel veel gelachen. Tijdens deze avond uit heb ik ook twee lokale meiden leren kennen genaamd Emma en Astrid. Als het goed is zie ik hun volgende week op het strand! Erg leuk om hier mensen te leren kennen!

Zondags ben ik weer naar het strand gegaan want ik was echt helemaal op van een avondje uitgaan! En dan is niets lekkerder dan uitwaaien op het strand. Op het strand kwam ik Aleks, Salma en Bran tegen. Samen zijn we een eind gaan zwemmen en hebben mango-salade gegeten. Het was een heerlijke dag ondanks mijn kater. Ook de after sun was weer aanwezig in die avond want mijn huid is nog steeds niet gewend aan de zon. Ik was dus weer verbrand! Maar dat vond ik niet erg, ben het onderhand wel gewend haha!

Helaas volgt er een maandagochtend na zo’n heerlijk weekend en dat betekend vroeg mijn bed uit en weer naar mijn stage! Maar een ding is zeker, dit weekend was geslaagd!

Byebye! X

  • 01 Oktober 2012 - 08:52

    Mama:

    geweldige foto`s Dootje, en het verslag gaf mij nu ook tranen in mijn ogen, haha!!XXX

  • 01 Oktober 2012 - 11:32

    Maddie:

    Geweldig verhaal, fijn dat je het zo naar je zin hebt!! Heb zin om langs te komen! Nog aantal weken yeahh! Enjoy xxxxxxxxxxx

  • 01 Oktober 2012 - 12:21

    Lizzy:

    Hee Do, superleuk je verhaal, ik zou ook met die mannen zijn gegaan (haha) geintje,
    geniet, ook van je stageplek, en veel liefs van ons 4en (super gaaf die kaarten voor de kids, waren
    er heel blij mee, doeiiiiiiiiiiiiii tot app.

  • 01 Oktober 2012 - 20:46

    Annemarie:

    Ha Dominique,
    Whow wat maak jij een hoop mee in de week, haha als je het zo ineens leest! Top dat je een leuk weekend hebt gehad, en leuke mensen ( jongens en meiden) hebt leren kennen!
    Hier gaat alles zijn gangetje , vandaag weer begonnen met werken en ja gelijk voor 40 uur ipv 24 maar dan weet ook weer meteen dat ik volgend jaar weer fijn 3 weken vakantie heb!
    Groetjes vanuit Rosmalen en kijk nu al uit naar je verslag volgende week! Fijne week, veel lees plezier en lekker eten ( uit je pakket!) xx

  • 01 Oktober 2012 - 22:39

    Suzanne:

    Hoi Dominique,

    Fijn dat je het zo leuk hebt en zo goed maakt in dat mooie land.
    We lezen je leuke verslagen met plezier.
    Groetjes Piet, Suzanne en de Kids!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 39274

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: