Zon, zee en strand! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

24 September 2012 | Seychellen, Victoria

Wat een begin van de week zeg.. Maandag na het werk bracht Fed me naar het busstation! Kei lief want daardoor hoefde ik maar 1 bus naar huis in plaats van twee! Eenmaal de bus uit wandel ik zoals gewoonlijk bergopwaarts om naar huis te gaan. Bijna bij het huis aangekomen overkomt me iets compleet onverwachts. Er poepte een vogel op mijn hoofd! Gadver! Ik wist niet hoe snel ik naar binnen moest en mijn kleren uit moest gooien om vervolgens onder de douche snel mijn haren te wassen! Bahbahbah! Gelukkig was het op de weg naar huis en niet richting werk! Want werken met vogelpoep op je hoofd is natuurlijk geen optie! Maar erg fijn dat dit soort dingen mij altijd overkomen haha!

De volgende dag sta ik vol goede moed weer op. Terwijl ik onder de douche sta zoals elke morgen dacht ik na wat ik aan zou gaan doen. Waaronder mijn leren lievelingsslippers! Want die zitten zooo fijn! Ik wilde deze dag starten vol goede moed, veel werken en de tijd laten vliegen! Maar helaas, de dag startte minder goed dan gehoopt.. ik stap de bus uit om naar mijn werk te lopen en halverwege mijn wandeling schiet mijn slipper kapot! NEEE niet mijn lievelingsslippers! Mijn hele goede moed was me letterlijk in mijn schoenen(slippers) gezakt.. Dus op 1 blote voet en 1 voet met slipper naar mijn werk gelopen. Kei fijn op die ongelijke stoep hier, steentjes, takjes en dergelijke! Bah! Mijn dag begonnen vol goede moed was al vrij snel geëindigd in een baaldag! Maar goed, ik heb na mijn werk een collega gevraagd of hij me thuis kon brengen, en dat deed Bran! Kwam het toch weer allemaal goed! Maar toch balen van mn slippers, die bewaren we dan maar tot we weer in Nederland zijn, laat ik ze daar maken!

Donderdagochtend kreeg ik van Megan een berichtje, ze vroeg hoe het met me ging en vertelde dat ze van plan zijn om in het weekend naar het zuiden te rijden om daar naar het strand te gaan. Megan surft en zegt dat daar de golven beter zijn! Ze wist nog niet of we zaterdags of zondags zouden gaan want je weet hier nooit wat t weer gaat doen. En ze vroeg of ik het leuk vind om mee te gaan, natuurlijk vind ik dat leuk! Kan ik weer een ander deel van het eiland zien! Kei leuk!

Zaterdagochtend kijk ik naar buiten en zie weer een lucht vol grijze wolken. Het regende en regende, ik baalde weer enorm. Megan smste me dat we die dag niet naar het zuiden gaan, ik was teleurgesteld maar begreep het wel. Een stranddag in de regen is niet echt leuk. Rond de middag kwam mijn huisbaas langs om te zeggen dat er een timmerman een rolgordijn en handdoekenrek kwam installeren in mijn badkamer. In te tussentijd heb ik bij hun in huis gezeten en heb ik met hun gelunched. Toen vroeg Lelite of ik ook wilde dineren bij hun, en natuurlijk wilde ik dat wel! Het was echt kei gezellig. Mijn baas en zijn vrouw (dochter van huisbazen) kwamen ook eten en nog een gezin kwam langs. We hebben een erg gezellige avond gehad en goed gegeten. Zo was het toch een fijne zaterdag ondanks het slechte weer.

Gelukkig was het zondags beter. Wat een enorm verschil in twee dagen. De lucht was helder blauw en de zon scheen fel. Nu wist ik weer waarom ik hierheen was gekomen, voor het heerlijke weer! Om kwart voor negen ‘sochtends werd ik opgehaald om naar het zuiden van het eiland te rijden. Wauwie wat leuk om de omgeving vanaf de auto te bekijken! Eenmaal op het strand aangekomen hebben we wat stoeltjes uit de auto gepakt en zijn lekker gaan zitten. Terwijl we er zaten kwamen er meerdere vrienden van het gezin van Megan ook naar het strand. Ze hadden een stuk of 10 surfboarden bij. Erg leuk! Iedereen lag op het water op een surfboard. Het ziet er zo gemakkelijk uit als zij allemaal surfen maar toen ik het probeerde bleek het toch niet zo gemakkelijk te zijn. De vader van Megan zei dat de zee ook wel erg wild was, en het daardoor voor een beginner nog moeilijker is. Ook zei hij dat als het de volgende keer wat rustiger op het water is we het dan nog een keer proberen. Deze opmerking vond ik erg leuk: nog een keer, een andere dag! Dat betekend dat ik nog een keer met hen mee ga! Super!

Eenmaal thuisgekomen rond een uurtje of drie begon ik te twijfelen of ik nog iets wilde gaan doen. De lucht was eindelijk blauw, ik wilde niet in mn huisje blijven. Dus ik heb mn spullen weer gepakt en ben nog even naar het strand dichtbij mijn huisje gelopen. Na een korte wandeling van een minuut of 10 lag ik dus weer lekker op het strand. Nog even 1,5 uur niks doen, van de zon genieten en in de zee afkoelen! Rond half zes was het dan wel eens tijd dat ik terug zou gaan naar mijn huisje. Even lekker douchen en dan eten. Oepsie, mijn rug had wel een beetje iets weg van een kreeft! Lang leven de after-sun! Maar wat een heerlijke dag had ik gehad!

Helaas vliegen de dagen in t weekend zo snel voorbij en zit ik nu alweer op mijn stage. Maar het gevoel dat de tijd vliegt is alleen maar positief! Nu hopen dat het pakketje wat mijn ouders 3 weken geleden hebben verzonden deze week eens binnen komt. Want ik heb daar nu wel lang genoeg op gewacht! En het is natuurlijk super tof om een pakketje uit je eigen land te ontvangen als je zo ver van huis zit!

Ik ga maar weer eens een weekje op stage overleven en uitkijken naar een mooi weekend! Hopen dat het weer nu zo blijft en ik eindelijk kan genieten van het weer en de mooie omgeving!

Byebye! Xx

  • 25 September 2012 - 12:23

    Trudy:

    Hey Dominique, wat gaaf om jouw verslagen weer te lezen.
    Besef wel dat je het daar goed naar je zin hebt,en dat je uitkijkt naar
    naar de weekenden ,een beetje jammer van de regen maar daags daarna
    toch op strand. ook de stad bezoeken,en de foto"s geweldig hoor!
    GENIET en kussie vanuit Hedel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 39279

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: