Een dagje Victoria! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Een dagje Victoria! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Een dagje Victoria!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

17 September 2012 | Seychellen, Victoria

Hello Holland!

Wouw ik ben inmiddels al een maand weg! Gisteren precies een maand geleden moest ik afscheid nemen van ons landje en begon mijn grote reis! Gaat toch best snel als je gewoon je ritme hebt! Vijf dagen in de week gevuld met stage gaan vrij snel voorbij en een weekendje strand is voorbij voor je het door hebt! Maar goed, gelukkig heb ik nog genoeg heerlijke weekenden te gaan!

Zoals ik al had vermeld ben ik naar de bios geweest, wat een leuke ervaring! Het was een kei klein gebouw met slechts 1 zaal. Je moest buiten wachten tot de zaal open ging en door middel van een soort schoolbel wist je dat je naar binnen kon. We zijn met 15 mensen geweest en hadden daarmee een hele rij bezet. In de zaal hingen 6 airco’s die wat mij betreft ook wel iets minder koud mochten staan haha! Maar goed, daar heb ik natuurlijk niks over te zeggen. We zijn de film ‘The Amazing Spiderman’ wezen bewonderen en moet zeggen dat het een goede film was! En wonder boven wonder, zonder ondertiteling ging het me enorm goed af! Mijn wens om beter Engels te leren spreken en begrijpen begint aardig in vervulling te gaan! Oefening baart kunst wordt ook wel eens gezegd!

De rest van de week heb ik natuurlijk mijn stage gewoon gelopen en dit was de tweede en helaas laatste week samen met Megan. Het was echt kei gezellig met haar op het werk! We hebben weer veel gelachen en tijdens de lunchpauze hebben we een tentje gevonden waar we een milkshake konden halen, dus dat hadden we een keertje gedaan! Erg lekker!

Toen was het eindelijk zaterdag, de dag dat ik met Megan af had gesproken om samen de hoofdstad Victoria te gaan bezoeken. Even een weetje, dit is de kleinste hoofdstad ter wereld haha! Ik stond op en hoorde het bekende geluid weer, de regen! Bahbah het stroomde uit de lucht! Echt verschrikkelijk! Megan smste me of het niet slimmer was om een andere dag te gaan. Maar ik had me er zo op verheugt dat ik zei: we lopen wel van winkeltje naar winkeltje en kijken wel aan wat het weer doet. Oftewel we zijn als die-hards in de regen de hoofdstad gaan bezoeken!

We begonnen in het midden van het centrum waar ik binnen no-time een tentje zag met de naam: ‘Taste of Italy’. Ik vroeg Megan wat dat was en wonder boven wonder kende zij dit tentje niet haha! We gingen naar binnen en als een soort hemel-gevoel stonden we daar binnen, vers-gemaakt italiaans ijs!!! Aangezien wij zo’n enorme milk-shake fans zijn hebben we een milkshake laten maken van een ijssoort genaamt Richard, het was chocoladeijs met stukjes koek.. Enorm lekkere milkshake, de volgende keer dat ik in Victoria ben ga ik daar zeker nog een keertje langs!

Megan heeft me van alles laten zien, winkelcentra’s, toeristenwinkeltjes, restaurantjes. Echt kei leuk! Ik heb ook wat foto’s toegevoegd van hoe het er allemaal uit ziet! Die winkelcentra’s zien er kei modern uit, helaas waren de winkeltjes dat niet haha! Opeen gegeven moment stopte we bij een erg luxe gebouw, ze zei me: ‘dit is een hele dure juwelier maar ik wil het je even laten zien omdat ze zo veel mooie dingen hebben!’. Ik dacht meteen aan mama toen we daar binnen waren, aangezien ik normaal als ik sieraden ga kijken dat bij mama in de winkel doe! We stapten naar binnen en idd, wauw! Na wat snuffelen in de winkel vond ik een mooie leren armband, en ja Do houdt van sieraden dus die wilde ze wel hebben! Ik durfde bijna niet om de prijs te vragen maar deed t door alle nieuwschierigheid toch! Zo’n zelfde armband heb ik namelijk in Nederland al honderden keren aangekeken maar ik vond €75,- voor zomaar een leren band een beetje te veel. Dus ik vraag de verkoopster hoeveel ze kosten zegt ze: €10,-. Ik kon mijn oren niet geloven en moest m dus echt passen! Jaa dit is de armband die ik wilde! Hoppa gekocht!

We zijn weer verder gegaan en hadden als doel om naar een snoepwinkeltje te gaan. Helaas voor ons.. We kwamen daar aan en natuurlijk is ie GESLOTEN. Jammer jammer! Maar heb wel even een foto door t raampje gemaakt, was zo’n schattig zaakje! We kwamen tot de conclusie dat t al 1uur was en alle winkels dus gesloten zouden zijn. Met als volgende doel, lunchen zijn we naar News Cafe gegaan. Een kei leuk tentje in het midden van het centrum. Wat een heerlijke broodjes hadden ze daar ten opzichte van het lokale voedsel in de andere lunch-rooms.

We bestelden een soort broodje met kaas/ham/tomaat/basilicum. Erg lekker! Ook had ik er mango-passievrucht-sap bij besteld, die ze daar allemaal vers maken! Heerlijk was dat! Ik zei toen dat ik wenste dat ze dit me iedere dag konden komen brengen! Eindelijk een normale lunch, geen take-away friet gedoe wat mijn collega’s eten! (wat ik overigens niet eet want ik wil niet allemaal ongezond eten!) Oo en mam, ik heb een foto van een bordje: Lavazza! Oftewel dat hebben ze hier ook hahaha!

Naast shoppen en eten heb ik ook veel van de stad gezien. Zo kwamen we op een gegeven moment langs een hindoestaanse tempel. Als echte toerist heb ik er natuurlijk een foto van gemaakt. Want wat in hemelsnaam doet een hindoestaanse tempel hier op de Seychellen! Je hoeft hiervoor dus helemaal niet naar Azië! Hahaha! Maar het was wel heel mooi, kei gedetailleerd! Dus ik moest het even vastleggen!

Na deze kei leuke ochtend en middag vroeg ik Megan of ze het erg vond om nog even mee boodschappen te doen, en aangezien zij kei lief is vond ze het geen probleem. Ze bracht ons naar de dichtstbijzijnde supermarkt genaamd STC. Ze vertelde dat het hier voorheen echt een ramp was om normaal te winkelen omdat ze soms 5meter hetzelfde product hadden staan. Bijvoorbeeld een heel schap vol tomatenketchup, omdat dat dan toevallig binnen was gekomen. Gelukkig was dat dit keer niet het geval en heb ik genoeg boodschappen in kunnen slaan om de komende tijd van te eten! En dat moest mee in de bus haha! Dus wij met alle tassen naar het busstation om daar te wachten op de bus en vervolgens weer terug naar huis te gaan. Thuis na wat passen en meten heb ik alle producten in mijn koelkast+vriezer gekregen en heb ik de droge producten in mn kastje kunnen stoppen. Wat een hoop voor 1 persoon! Maargoed, voorraad hebben is fijner dan zonder spullen zitten!

Na deze geweldig leuke middag was het helaas niet mogelijk om nog naar het strand te gaan want eenmaal thuis stroomde de regen weer uit de lucht, ik ben dus maar lekker een filmpje gaan kijken en gaan koken met mijn verse voedsel! Ook heb ik voor jullie nog even een foto gemaakt van mijn drie nieuwe aanwinsten. Mijn leren armband, en twee locaal gemaakte schelp/parel armbandjes! Wat voelde ik me even een klein kind die blij was met nieuwe dingen haha! Maar shoppen blijft leuk! Het enige probleem vaak is dat je er geld voor uit moet geven, maar dat was het deze keer waard! Deze dag gaan we zeker nog een keer over doen want ook Megan vertelde me in een sms bericht dat ze het enorm leuk had gevonden en me graag snel nog eens ziet! Jeeee! :D

En toen was het zondag, weer zo’n druilerige regendag, blegh! Ik werd wakker en ja hoor t was weer zo ver.. Helaas! Want ik ben natuurlijk niet naar de Seychellen gekomen om binnen te moeten zitten i.v.m. de regen! Helaas is hier weinig te doen als het regent, en op zondag zijn de winkels dicht dus ook dat kon ik niet doen. Maar goed, een dagje relaxen in mijn huisje dan maar. Is ook niet zo’n probleem al hoop ik toch dat dit eenmalig is en het t volgende weekend weer zonnig is om weer van een dagje strand te kunnen genieten!

Bye bye! Xx

  • 17 September 2012 - 08:06

    Mama:

    het gaat echt snel, je eerste maand zit erop!!

  • 17 September 2012 - 09:16

    Daddy:

    Ziet er allemaal wel goed uit. Nu nog met mooi weer het strand. Leuk verslag!

  • 19 September 2012 - 21:08

    Maartje:

    Lieve Do, zo te lezen heb je het daar hartstikke naar je zin! Jammer van de regen maar dat hoort er ook een beetje bij, bij zo een mooi en warm eiland. Ik mis je wel bij Picasso hoor! Geniet er nog van meid! xx

  • 21 September 2012 - 22:01

    Miranda:

    Ik heb je al wel een beetje gevolgd, maar nog niet gereageerd. Volgens mij ga je terugkijken op een mooie en bijzondere ervaring. Geniet van alles wat nog gaat komen, want inderdaad een maand is zo voorbij en voordat je het weet is het weer januari. Hopelijk komt na al die regen nog heel veel zonneschijn! Veel plezier daar op de verre Seychellen...groetjes Miranda en Frank

  • 30 September 2012 - 20:21

    Oma En Opa Dekkers:

    we hebben al jou berichtjes gelezen, wat is het leuk voor jou dat alles naar wens verloopt
    we zijn bij betine op de verjaardag geweesd
    daar hebben we breed over jou stage gesproken
    we zijn natuurlijk een beetje trots op jou
    bij ons gaat alles naar wens
    we fietsen veel en leggen op tijd ergens aan
    als de zon maar schijnd dan gaat ie goed
    we wensen jou nog veel leefgenot
    groetjes opa jan en oma zus

    beybey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 39282

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: