Week 4 - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Dominique

10 September 2012 | Seychellen, Victoria

Alweer een nieuwe week aangebroken. Werkweek vier alweer! Dit betekend dat ik er na deze week al een maand op heb zitten! Gaat toch vrij snel als je gewoon een dagelijks ritme hebt! Deze week was niet echt spannend, weinig vernieuwende dingen gedaan en het weer zat ook al niet erg mee. Iedere avond regen en enorme windstoten. Gelukkig zit ik op mn werk binnen want het was niet echt lekker zonnig ofzo!

Iets leuks deze week was Megan! Een meisje van de international university. Ze komt voor twee weken meedraaien om werkervaring op te doen voor school. Na dit jaar zal zij beginnen met een studie die ze het liefste ergens in Europa gaat volgen. Om een kijkje te nemen op het gebied van grafische vormgeving had ze gekozen om dit bij Maven te doen. Kei gezellig want nu had ik iemand die een beetje gelijk was aan mij, het enige verschil is dat ze nog nooit iets in deze richting heeft gedaan. Ik heb haar wat van mijn werk laten zien en Fed heeft gezorgt dat ze indesign, illustrator en photoshop op haar laptop heeft. Ze heeft wel echt talent! Maar ze is er wel achter dat ze dit niet wilt haha! Ze is moe na een dagje hier zijn en haar ogen branden na een tijdje! (okee daar heb ik ook last van hahaha, maar dat heb ik ook altijd op school)

Megan is een meisje geboren in Zuid-Afrika en ze is samen met haar oudere broer en zus en haar ouders 13 jaar geleden verhuist naar de Seychellen. Haar broer gaat komende week studeren in Engeland en ook haar zus verlaat de Seychellen voor haar studie. Hopelijk kan ik haar dan dus wat vaker zien ook als ze straks over een weekje weer naar school gaat. Ze woont namelijk ook dichtbij hetzelfde strand. Dus met een beetje geluk heb ik aan haar een leuk maatje om mee naar het strand te gaan! Ze is wel pas 16, maar wel kei gezellig. En beter iemand om mee af te spreken dan weer in mn eentje naar t strand moeten! Hopelijk spreken we snel een keer wat af in t weekend. Want afgelopen weekend heeft ze haar broer en zus uitgezwaaid op het vliegveld, dus kon ze niet naar het strand komen! Helaas!

Samen zijn we vrijdags naar de bank gegaan om mijn huur-geld te halen. Want uit een bankautomaat kun je maar een maximum per dag halen.. helaas! Ik had mijn paspoort niet bij me, wel mijn id-kaart maar dit was niet genoeg voor in de bank. Dus heb ik maar het maximum te halen bedrag gehaald en de rest op een andere dag gehaald. Toen terug naar mijn stage gelopen en begint het ineens te gieten! Brrr, koude regen.. dat deed me even aan thuis denken! Haha

Weer een heerlijk weekend gehad. Lekker op het strand gelegen en ik heb mijn woonwijk doorgewandeld. Toch wel warm hoor, 30 minuten lang in 30 graden heuvels op en af lopen haha! Maar ik voelde me wel goed toen ik dat had gedaan! Lekker even wat anders doen! En natuurlijk wat foto’s gemaakt van de buurt! Helaas regende het daarna weer, maar na regen komt… ZONNESCHIJN! Heerlijk. Dus ook mijn dag op het strand ging weer verder. Lekker bijgekleurd, gezwommen en genikst. Ook lekker!

Vanavond ga ik naar de bios toe, the amazing spiderman. Als ik het goed heb haha! Ben benieuwd, maar vind het vooral leuk om iets te kunnen doen! En ben erg benieuwd naar hoe het hier er aan toe gaat in een bioscoop. Als het me lukt ga ik zeker wat foto’s maken! Kan ik jullie ook laten zien hoe het eruit ziet in zo’n Seychelse bioscoop! Hihi! We gaan met een groep van 15 personen, allemaal collega’s en aanhang+vrienden. Maar is alleen maar leuk! Met deze mensen ben ik zondag ook op het strand geweest. Ik lag alleen op het strand en kwam toen een van deze mensen tegen, die vroeg me bij hun te komen zitten. Was kei gezellig. Lekker in t zonnetje gelegen en een stukje gezwommen! Heerlijk!

Dit keer maar een kort verhaaltje maar dat maakt het hier niet minder leuk! Ik probeer te genieten van het feit dat ik hier ben wat niet altijd even gemakkelijk is, maar met alle leuke gesprekken die ik nog met mensen thuis kan voeren via skype en facebook voelt thuis soms toch nog wel lekker dichtbij!

Ojaa ik heb helaas geen foto van het zip-linen! Er waren alleen maar filmpjes gemaakt haha! Dus voor de liefhebbers, als ik thuis ben mag je ze komen bekijken hihi!

Byebye!! X

  • 10 September 2012 - 19:25

    Mama:

    leuk verslag, en leuke foto`s vooral die mini, jou wens-autootje haha!!liefs mama

  • 10 September 2012 - 23:26

    Michelle:

    hahaha, ik zie op het white board dat ik en vera er nog steeds op staan! leuk!! nu moet jij jezelf er ook nog bij tekenen!

    XX

  • 12 September 2012 - 10:24

    Goele:

    Leuk! Klinkt allemaal lekker positief nu :D

    x

  • 15 September 2012 - 21:41

    Trudy:

    Hey Dominique


    Iedere week kijk ik er naar uit om jouw verslag te lezen,
    Het gaat je goed af daar, moderne werk omgeving en
    en een appart landschap zo met die stenen. Nog een fijn
    weekend en we blijven je volgen. Liefs en kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 39278

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: