En weer een weekje verder! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu En weer een weekje verder! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

En weer een weekje verder!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

03 September 2012 | Seychellen, Victoria

Maandagavond ben ik thuisgekomen en voelde me echt niet fijn. Ik was niet ziek of zo iets dergelijks maar voelde me alleen. Het besef dat ik weg was begon nu echt door te dringen. Lelite kwam langs om te vragen hoe mijn werkdag was, en toen heb ik haar verteld dat ik me die dag niet zo fijn voelde. Ze begreep me en vond het ook een geheel normale reactie. Ze gaf me een knuffel en zei dat ze er voor me was als ik iets nodig had. Ik ben mn huisje in gegaan en heb naar de foto’s zitten kijken. Ook heb ik alle kaarten nog eens doorgelezen, wat een ontzettend lieve kaarten heb ik tijdens mijn afscheidsborrel gehad!

Lelite kwam nogmaals langs en zei tegen me dat ik maar niet moest koken deze avond. Ik mocht bij hen aanschuiven. Kei lief van ze! Ik heb heerlijk gegeten en voelde me weer een stuk beter toen ik om 23.00 naar mn huisje ging om te slapen. Heb goed geslapen en kon met een beter gevoel weer mn bed uit.

Zo begon ik aan mijn nieuwe dag, vol goede moed. Ik heb wat aan mijn logo zitten werken en plop het internet lag eruit. Wat een ramp. Want naast het internet is er door de droogte ook geen water op het werk. Dit is een totaal nieuwe belevenis voor mij. Gelukkig hebben we wel gewoon flessen water op het werk dus uitdrogen doen we niet. Maar wat zijn wij mensen veranderd. Leven zonder internet is zo lastig. Je kunt niet even snel wat opzoeken of simpelweg met iemand praten op skype. Een uur leek wel een dag te duren. Maargoed, ik was niet de enige met dit probleem, iedereen op het bedrijf had er ten slotte last van! Welkom to Seychelles, want hier gaat alles zooo traag! Ik moet straks weer wennen aan dat hectische leventje thuis!

Eenmaal thuisgekomen ben ik gaan koken. Tot ik naar de wc loop en voel dat mn voeten nat zijn. Hmm wat is dat nou.. Er ligt water op de vloer. En op hetzelfde moment valt er een druppel op mn arm. Ja hoor, t regent een keer goed hard en hoppa lekkage! Haha! En ik denken dat ik op de Seychellen lang leven de lol, zon en zee zou hebben! Ehm nee, de hele avond hoorde ik druppels in emmers vallen die we neer hadden gezet. Lucky me dat de lekkage bij de deur was en niet bij mijn bed! Gelukkig zijn ze de volgende dag het komen maken! Dus dat is erg fijn! Want de avond erna regende het weer, maar dit keer geen lekkage meer gehad! Kei fijn dus!

¬¬¬De eerste keer met de bus naar huis was woensdag. Het ging allemaal goed, bus naar victoria genomen. Daar heb ik gewacht op de bus naar mijn dorp (bel ombre) En ook die had ik. Maar dan.. waar moet ik er uit. Ik wist dat ik ter hoogte van het Fisherman’s cove hotel uit de bus moest. Idd dit moest ik maar toen ik er achter kwam waren we al 3 minuten er vandaan. Ik ben dus in de bus blijven zitten en op de terugweg heeft de chauffeur me op het juiste punt afgezet. Kei fijn! De dag erna ging het overigens wel goed! Oefening baart kunst! :D

Het internet heeft het de hele week vrijwel niet gedaan. Wat baal ik daar hard van zeg! Kan echt niet meer leven zonder internet! Telkens hoopte ik dat ie t weer zou gaan doen, maar helaas! Soms even 5 minuten internet en dan was het weer weg! Verbinding hadden we wel met het Netwerk, maar het deed gewoon niets. Snap er helemaal niks van! Maar balen deed ik wel!

Ik heb eigenlijk nog helemaal niet verteld hoe het op mijn werk is. Ik werk samen met 6 collega’s: Fed, Joe, Bran, Kosta, Mladen en Liza. Zij zijn allemaal kei lief voor me en voel me daardoor ook echt goed op mijn gemak daar! We hebben allemaal ons eigen bureau, heb ook een extra scherm! Werkt wel gemakkelijk als je er aan gewend bent! Je kunt alle programma’s tegelijk zien, een afbeelding op t ene beeldscherm en bezig zijn met de opdracht op het andere scherm! Handig om niet telkens van pagina te switchen!

Na een hele werkweek ellende met internet en dergelijke was het eindelijk weekend. Stappen op vrijdag, zonnen op zaterdag en toen was het zondag. De dag dat ik ging Zip-linen met een 5 mensen. Sarah, de vriendin van Fed, had me meegevraagd. Het was echt een super dag! Helaas wel minder weer, maar is niet zo heel erg als je met een bouwvakkerstenue in de touwen hangt! Het was echt geweldig! Er waren acht kabels gespannen door de berg en zo ging je van de ene naar de andere kant! Foto’s volgen nog een keer want die heeft Raju (vriend van Genevieve, het zusje van Sarah) gemaakt. Ik durfde mn camera niet mee te nemen met het risico deze ergens naar beneden te laten vallen of iets dergelijks. Daarna zijn we nog even in een van de zwembaden daar dichtbij gaan zwemmen, kortom een goed einde van een heerlijk weekend.

Nu is werkweek 3 alweer aangebroken. Ik had veel moeite met het hier zijn de eerste 1,5 week maar moet zeggen dat ik het nu allemaal wel wat leuker begin te vinden. Dat is natuurlijk ook mede door de collega’s die me ergens mee naartoe nemen! Maar dat waardeer ik enorm!

Ojaa wat ik vergeet te melden, ik kreeg zaterdag op het strand het leukste telefoontje ever!! Mijn Vader en zus komen definitief naar mij toe! Ze hebben een ticket geboekt! Nog wel even 2,5 maand wachten, maar nu heb ik wel iets om echt naar uit te kijken! :D

Ik hoop dat jullie niet al te depressief in het Hollandse weer zitten! Maar ik zal proberen een zonnestraaltje te sparen voor jullie elke dag dat ik in de zon loop, en deze dan via mijn verhalen naar jullie te zenden!!

Byeeee X

  • 03 September 2012 - 10:27

    Goele:

    Fijn dat je het nu beter naar je zin hebt, komt dus helemaal goed. En leuk dat je vader + zus toch langs kunnen komen!

    Veel plezier! x

  • 03 September 2012 - 10:52

    Salina:

    De zon schijnt hier in Amsterdam ook ;D jippie! Maar het klinkt daar echt superleuk.
    Heel veel plezier nog en veel succes op het werk!

    Liefs x

  • 03 September 2012 - 11:01

    Madelon Donders:

    Klinkt weer goed!! Ik kijk ook uit naar 20 november, wat maak je me al lekker met die foto's zeg wiehoo!!!

    Greeets maddie

  • 03 September 2012 - 22:06

    Mama:

    wat een super foto`s, ben nieuwsgierig naar de bouwvakkers foto`s in de touwen haha.liefs mama

  • 04 September 2012 - 10:51

    Lizzy:

    Hee Do, fijn dat het weer wat beter met je gaat, maar vergeet ook 1 ding niet,we denken dagelijks aan je en leven hier erg met je mee.Als Camiel thuis is, gaan we skypen, oke !!
    Leuk om steeds je berichten te lezen, tot snel via skype xxxxxxxxx

  • 04 September 2012 - 20:48

    Trudy:

    Hoi dominique
    Wat kan jij leuke verslagen schrijven kijk er graag naar uit,en wat maak je alweer veel mee!!
    zo heb je in de touwen gehangen en heb je de emmers in je huis voor water op te vangen.
    zo te zien op je foto"s(prachtig strand) heb je het ook gezellig met je vriendinnen.(met veel glaasjes)
    Ik wens je voor deze week ook al goeds en veel liefs van ons uit Hedel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 39276

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: