Vakantie met Papa en Madelon! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu Vakantie met Papa en Madelon! - Reisverslag uit Beau Vallon, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

Vakantie met Papa en Madelon!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

03 December 2012 | Seychellen, Beau Vallon

Wauw ook de afgelopen twee weken vlogen voorbij. Het begon met een drukke maar enorm fijne week! De maandag begon ik met een heerlijk gevoel, dit was namelijk de week waarin ik eindelijk na drie maanden weer bij mijn familie zou zijn. Aangezien ik had afgesproken met Kosta dat ik een week vrij zou nemen als Madelon en papa er zijn, was het een enorme drukke week op mijn stage. Ik heb daarom zo veel mogelijk doorgewerkt om zo met een goed gevoel vakantie te kunnen gaan vieren. Zo ben ik deze week bezig geweest met raamstikkers voor een nieuwe wijnwinkel. Ik moest een visualisatie maken van het resultaat in Photoshop om zo de klant te overtuigen en uiteindelijk de stikkers zelf voor te bereiden zodat mijn collega Mladen het kon gaan printen en klaarmaken.

Naast deze visualisatie ben ik ook bezig geweest met het vrijstaand maken van objecten in foto’s voor in het december nummer van de Potpourri, een tijdschrift waar Fed maandelijks de lay-out voor maakt. Dit tijdschrift moet namelijk af zijn in de week waarin ik vrij heb genomen en door deze voorbereidingen voor hem te treffen kan hij gemakkelijker de deadline halen. Ook heb ik nog visualisaties gemaakt om een klant te overtuigen van het logo voor Quatre Epices en dit is gelukt, ze zijn enthousiast en willen graag dit logo gebruiken. Altijd fijn als de klant blij is met een ontwerp dat ik zelf heb gemaakt. Verder heb ik nog het logo van Mason’s Connect afgewerkt, zodat Fed het definitieve logo kan gebruiken voor de nieuwe prints boven de winkel.

Dinsdags was het de laatste dag van Liza, onze administratief medewerkster. Zij is een meisje van twintig en heeft besloten om in Canada te gaan wonen. Hier vloog ze dan ook donderdags al heen. Om half vijf hebben we met zijn allen cola en sprite gedronken en chipjes gegeten om zo toch een beetje een afscheidsfeestje te hebben. Daarna is Liza vertrokken en hierdoor was ik voor een weekje de enige vrouwelijke persoon in dienst. Dit vind ik zelf verder geen probleem want ik had sowieso niet zo heel veel contact met Liza, dus er veranderd wat dat betreft maar weinig.

Deze week waren er al ongeveer tien sollicitanten langs geweest voor de baan van Liza. Ik wist niet of Kosta al een keuze heeft kunnen maken maar er was gelukkig genoeg aanbod dus kan hij kiezen wie hij het meest geschikt vind en ook het beste in het team past. De nieuwe administratief medewerkster zal ergens in December gaan beginnen. Ik ben benieuwd.

En toen was het eindelijk woensdag 21 november. De dag waar ik al weken op zat te wachten, de dag waarop om 5.00 de wekker ging en ik mijn bed heel enthousiast uit vloog om vervolgens om zes uur in de bus te zitten en richting het vliegveld te reizen. Ik had gepland er rond zeven uur te zijn en om 6.55 stond ik op het vliegveld. Tien minuten lang heb ik naar het scherm zitten kijken tot er bij het vluchtnummer stond: landed. Ik voelde me helemaal fijn en kon niet wachten tot ze voor me stonden. Langzaam maar zeker kwamen er mensen de gates uit en ik staarde constant naar de deur, na ongeveer drie kwartier kwamen ze door de deur. Ik heb ze gedag gezegd en voelde toen de tranen van geluk opkomen. Toen heb ik ze flink geknuffeld! Wat heerlijk om bij ze te zijn, ik kon niet stoppen met praten en was zo ontzettend blij!

We zijn thuisgebracht door een vriend van een man die ik een keer heb leren kennen via een collega. Hij had de avond dat ik hem leerde kennen verteld dat hij wel wat voor me kon regelen zodat we geen taxi of bus hoefde te nemen. De man kwam pas na een half uur opdagen maar dit vond ik geen probleem, ik was namelijk door het dolle heen en het maakte mij allemaal niets meer uit. Madelon en papa waren er en dat was alles wat telde! Eenmaal thuis aangekomen waren ze heel enthousiast over mijn huisje. Ze vonden het geweldig en hebben toen hun koffers uitgepakt. Ik heb me kapot gelachen, mijn moeder had mijn vaders koffer zo vol met spullen voor mij gedaan dat er slechts een paar korte broeken in die koffer zaten die wel van mijn vader waren. De meest uiteenlopende dingen kwamen er uit de koffer, nieuwe schoenen, tasje, pepernoten, kartonnen kerstboom, Kerstman knuffeltje, kortom echt van alles!

Toen was het voor mij tijd om naar mijn werk te gaan, ik heb Madelon en papa de weg naar het strand gewezen en zelf de bus richting victoria gepakt om vervolgens een tweede bus richting Providence (mijn werk) te pakken. Eenmaal op het werk aangekomen hing er een enorm gespannen sfeer. Er bleek veel te veel werk te zijn voor de komende week. Kosta en Fed weten niet goed hoe ze het moeten doen maar ik kom echt niet werken heb ik ze verteld, ik heb vrij gevraagd en dan houd ik ook graag zo. Fed was namelijk van plan om in die week te gaan verhuizen maar dat gaat nu niet echt lukken.

Eenmaal thuisgekomen woensdag was ik weer enorm blij om papa en Madelon weer te zien. Ze lagen heerlijk te slapen op hun bedjes en werden wakker doordat ik de ruimte binnen kwam. We besloten die avond toch maar niet naar de bazaar te gaan die iedere woensdag was, maar om gewoon thuis te koken. Gamba’s met paprika en pasta. Het was heerlijk, helemaal omdat ik niet alleen hoefde te eten! Na drie maanden alleen zijn is dat echt ontzettend fijn! Na het eten hebben we ieder ons eigen boek gelezen en zijn op tijd gaan slapen. Zij waren namelijk nog moe van de hele reis en ik moest de volgende ochtend gewoon weer naar mijn stage.

Na nog twee dagen werken was het voor mij eindelijk ook vakantie. Heerlijk een hele week zonder stage en genieten van het eiland samen met Madelon en papa. Om dit even goed te vieren zijn we naar een pizzeria gegaan en hebben daar lekker genoten van pizza en gerookte vissalade. We begonnen vrijwel direct met het plannen van de week zodat we er zo veel mogelijk uit konden halen. En besloten om te beginnen met de markt in Victoria op zaterdagmorgen. Ondanks het feit dat ik vakantie had gingen we weer vroeg ons bedje uit om rond negen uur in de bus te zitten om ons in een menigte tussen de markt te stoppen. Het was geweldig leuk om mee te maken hoe het hier allemaal gaat. Zo was er een busje vol met kippen (ze leefde nog maar waren niet echt 100% levend had ik het idee). Deze kippen werden gewoon in tassen gegooid, in plastic zakken gestopt en zo meegenomen door de kopers. Vervolgens liepen we door en kwamen midden op de markt terecht waar volop vissen te vinden waren. De een na de ander werd verkocht en ging gewoon in een plastic zakje mee naar huis. Daarnaast was er ook nog een busje vol met eieren. Ongelofelijk hoeveel mensen daar stonden te wachten om gewoon een paar eieren te kopen. Deze werden verkocht voor 2,50 roepies per stuk en dat is omgerekend zo’n €0,15. Deze kreeg men in zakjes mee en werden dan met soms wel 15 stuks tegelijkertijd verkocht.

Na onze ervaringen op de markt vol met vissen, kippen, eieren, groenten, fruit en souvenirs besloten we naar de botanical garden van Victoria te gaan. Hier hebben we heel veel mooie bloemen gezien en ongeveer 17 schildpadden bij elkaar. Zo grappig om te zien hoe die beesten lopen, eten en zwemmen. Na een uurtje of twee besloten we weer met de bus naar huis te gaan om vervolgens nog even op het strand te liggen. Onze zondag hebben we lekker lui beleefd. We begonnen met een rustige start thuis en zijn rond elf uur naar het strand gelopen. Toen we daar aankwamen bleek er een mini-regatta gaande te zijn. Er stonden souvenirs-tentjes, cocktail-barren en eet-tentjes. Aangezien er een flinke regenbui overkwam besloten we even te schuilen bij een hotel en daarna lekker een hapje te eten om zo ook niet meer te hoeven koken bij thuiskomst. Ons hapje werd een hamburger met frietjes en mangosalade. Wat overigens ook erg lekker was.

Op maandag moesten we er weer vroeg uit. We hadden kaartjes om met de boot naar het eiland Praslin te gaan om vervolgens vanuit daar met een boot naar La Digue te gaan. Om deze boot te halen stond onze wekker om 5.00 en moesten we uiteindelijk door middel van een bus om 7.00 bij de boot zijn. We waren mooi op tijd en na een beetje een regenachtige reis waren we na een overstap aangekomen op la Digue. Wat een leuke ervaring was dat. Dit is een compleet ander eiland, veel platter waardoor men daar alles per fiets doet, ja per fiets! Cool he! We huurden drie fietsen en begonnen met onze ontdekkingstocht over la Digue. We hebben daar een geweldig strand gezien, helaas ook veel regen gezien en een schildpad midden op de straat. De dag vloog voorbij en voor we het wisten begon onze tocht naar huis alweer. Eenmaal thuis waren we allemaal erg moe en besproken we ons plan voor de volgende dag.

Dit plan werd om ‘sochtends met de bus naar het zuiden af te reizen, naar Baie Lazare om precies te zijn. Wat een heerlijk strand was dit, vrijwel niemand te zien, een paar golfjes en genoeg plek om te snorkelen. Zo ontzettend leuk om al die gekleurde visjes in het echt te zien. Je zou ze bijna mee willen nemen zo mooi als dat sommige visjes waren. Na een heerlijke middag hebben we de bus terug genomen, wat boodschappen gedaan en thuis een heerlijk bordje met verse tonijn gegeten. Om vervolgens lekker naar bed te gaan en weer een nieuwe dag in te gaan.

Op woensdag is er altijd de bazaar op Beau Vallon, daarom besloten we deze dag geheel op beau vallon te besteden. We hebben daar de tourist uitgehangen en uiteindelijk een pizza gegeten bij de pizzeria op het einde. Weer een heerlijke gerookte vis-pizza. Jammer dat ze die in Nederland niet hebben want echt wat is die gerookte vis hier lekker! Na een rustig dagje was het weer tijd voor een vroege start. Ook deze dag hadden we een boot trip naar Praslin gepland. Dit keer om op Praslin te blijven. We begonnen in een tuin genaamd: Vallee de Mai. Dit park is vrij bekend op de wereld en is de thuis plaats van de grootste kokosnotenboom Coco de Mer. We hebben hier ongeveer anderhalf uur doorheen gelopen en hadden daarna wel even genoeg bos en bomen gezien. Maar het was leuk om eens gezien te hebben.

Na ons avontuurtje in de tuin besloten we de bus naar Grand Anse te pakken. Dit bleek moeilijker dan gedacht, de buschauffeur had door dat we verkeerd waren gegaan en wees ons hoe we er wel terecht kwamen. Na nogmaals een bus gepakt te hebben kwamen we daar uit. We hebben wat winkeltjes gekeken en wilden toen naar een strand, dit bleek moeilijker dan gedacht. Grand Anse was namelijk niet echt een zwemstrand. We hebben de kaart bekeken en besloten naar Cote D’or te gaan. Een strand aan de andere kant van het eiland en waar je wel kon zwemmen. Hier was het weer heerlijk rustig met een kalme zee. Ook hier hebben we weer gesnorkeld en wat visjes gezien en zijn weer op tijd naar de boot terug gegaan om weer lekker naar huis te gaan.

Vrijdag hebben we de middag op het strand doorgebracht en zijn we rond 5uur naar de bazaar in Victoria gegaan. Deze bleek veel minder toeristisch maar dit maakte het zeker niet minder leuk. Het is grappig om dit ook een keer mee te maken. Hier heb ik dan ook weer een heerlijke gerookte vis salade gegeten en vervolgens hebben we de bus terug naar huis gepakt. Die avond had ik met Madelon afgesproken dat we samen naar La Faya zouden gaan en hier hebben we dan ook een erg leuke avond gehad. Ik kwam er Raju, Scott, Max en Astrid een voor een tegen en zij hebben dan ook even kennis gemaakt met Madelon. Vervolgens zijn we ieder onze eigen kant weer opgegaan en rond een uurtje of drie weer naar huis gelopen.

Op zaterdagmorgen hebben we weer de bus gepakt naar Victoria om nogmaals naar de markt te gaan. Hier heeft Madelon veel foto’s gemaakt en daarna hebben we de bus terug naar mijn huisje gepakt. We zijn weer naar het strand gegaan en hebben daar weer heerlijk gesnorkeld. Wat ontzettend veel visjes heb ik deze keer gezien, groene, gele, blauwe, gestreepte, dikke, dunne, grote en kleine visjes. Het leek wel of we midden in een aquarium aan het zwemmen waren. Eerst ben ik met papa wezen snorkelen en vervolgens met Madelon. Op de terugweg van het snorkelen naar de handdoeken waren we helaas in een ondiep stuk terechtgekomen met enorm veel zee-egels. We wisten dat je deze absoluut niet aan mag raken en voelden ons dan ook helemaal niet meer op ons gemak in het water. Ik besloot terug naar het diepen te zwemmen/spartelen, echt zwemmen was lastig aangezien het heel ondiep was. Gelukkig kreeg ik het voor elkaar om uiteindelijk ongedeerd aan de kant terug te komen en ook Madelon was weer terug op de kant.

Eenmaal terug van het strand hebben we ons klaar gemaakt voor een etentje bij Boathouse. Hier hebben we genoten van een creools buffet en lekker een wijntje gedronken. Zo hebben we ons geweldige weekje afgesloten aangezien we de zondag rustig aan zouden doen. Die dag zijn we naar het strand geweest, wat boodschappen wezen doen en heb ik gekookt voor papa en Madelon. We hebben paratha’s gegeten met geruld gehakt, paprika, tomaat en maïs. Na het eten hebben we alle laatste foto’s op mijn laptop gezet en hebben Madelon en papa hun koffers ingepakt. Rond half tien zijn we naar bed gegaan aangezien we allemaal weer vroeg op moesten.

En toen was het zo ver, de wekker ging om 5.00 en ik begon me heel goed te realiseren dat ik dan toch echt weer afscheid moest nemen. Ik had verwacht het makkelijker te vinden aangezien ik het bezoek van mama en Lorance in mijn vooruitzicht heb staan maar helaas viel het me toch wel erg zwaar. De laatste beetjes werden in de koffers gepakt en daarna kwam de taxi aanrijden. Het moment was daar, ik moest ze laten gaan en weer door gaan met mijn leventje hier. Met dit vertrek was dan ook mijn vakantie voorbij en zo zit ik weer op mijn stage om deze week maar eens te beginnen aan mijn stageverslag.

Sorry voor mijn hele lange verhaaltje maar het was natuurlijk van twee weekjes dit keer!

Byebye!

  • 03 December 2012 - 10:13

    Annemarie:

    Whow, wat een heerlijk verhaal, ik heb een traantje gelaten en gelachen. Moet wel heel bijzonder zijn dat jij je vader en madelon aan de (hand) hebt meegenomen en heel veel moois op jouw(!) eiland hebt laten zien. Heel mooi xx

  • 03 December 2012 - 10:17

    Mama:

    zo wat en geweldig verslag en mooie foto`s en nu ben ik met Lorance aan de beurt, nog ff wachten en dan.........gaan wij samen genieten!!kus mama

  • 04 December 2012 - 15:37

    Daddy:

    Vroeger had je het TV-programma , Het is hier fantastisch, maar bij jouw was het FANTASTISCH.

  • 12 December 2012 - 12:11

    Oma Zus:

    leuk bericht wij zijn blij dat het zo goed gaat met je en dat je een leuke vakantie hebt gehad met Madelon en papa, nu nog even wachten dan komen mama en Lorance naar jou toe, succes met je verslag maken fijne dagen. Liefs van opa en oma tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 855
Totaal aantal bezoekers 39284

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: