De eerste dagen - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Dominique Donders - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Dominique

20 Augustus 2012 | Seychellen, Victoria

Hee lieve vrienden/familie/collega’s!

Het duurde even maar het is dan eindelijk zo ver. Ik ben op de Seychellen. Op Mahe, het hoofdeiland. Wat een geweldig land is dit! Echt amazing! Ik zal bij het begin beginnen.

Donderdag:
Na een twee uur durende rit naar Dusseldorf was het zo ver, ik moest mijn ouders gedag zeggen! Eerst even langs alle dure winkeltjes op het vliegveld en toen moest ik alleen door de gate. Daar ging ik, als blond meisje helemaal alleen richting Abu Dhabi. Lucky me zat er een Nederlandse familie achter mij in het vliegtuig richting Abu Dhabi, dus kon ik op dat moment nog gewoon nederlands praten. De vlucht ging goed, we waren zelfs te vroeg geland, dus dat is erg fijn!

Vrijdag:
Toen kwam de ellende, ik was geland op Abu Dhabi en werd voor mijn gevoel compleet in het diepe gegooid. Iedereen liep overal en ik wist echt niet waar ik heen moest. Ik moest namelijk aan een boarding pass zien te komen voor mijn tweede vlucht naar Mahe toe. Het eerste vrouwtje dat ik aan sprak op het vliegveld zei dat ik door de douane heen moest en dan daar mijn boarding pass zou moeten halen. Dus ik door de douane.. bleek het daar niet te zijn!

Ik weer terug naar het informatiepunt, werd ik naar boven gestuurd. En eindelijk daar was het transfer-punt, hier kon ik mijn boardingpass halen. Ik had het kei heet en was rood van de spanning, aangezien ik helemaal alleen was na een vlucht van 7,5 uur.. ik was kapot! Dus ik in de rij. Ben ik eindelijk aan de beurt verteld de man achter de balie mij dat ik niet in de lijst mensen sta voor de vlucht naar Mahe. Ik kreeg het nog heter, ik zou toch niet hier vast komen zitten he, tussen al die indische en arabische mensen. Ik voelde me er helemaal niet op mijn gemak! De man vroeg me zelfs of ik iets gebruikt had, ehm ik en drugs? NEE! Ik zag er namelijk niet uit, was echt kapot van de vlucht en was erg nerveus omdat alles zo mis liep. Ik wilde gewoon mijn boardingpass en weer verder!

De man gaf mijn papieren door aan iemand anders achter de balie en vroeg mij om bij hem verder te gaan. Toen heb ik mijn gehele vluchtschema tevoorschijn gehaald. Met alle gegevens die ik had. Eindelijk vond hij mijn gegevens in zijn computer en printte hij mijn boardingpass. Finally kon ik verder.

Opnieuw in de rij bij de douane dus! (Deze was inmiddels 10x zo lang dan de eerste keer!) Weer mijn riem uit mn broek, armbanden en horloge af, zoals altijd.. blegh! Maargoed, safety first!

Eindelijk was het zo ver, landen op Mahe! Wat een geweldig eiland! Ik kwam aan en moest eerst door de paspoort-controle net als alle andere passagiers. Dit ging in 1x goed, de mensen waren kei aardig en ik voelde me meteen op mijn gemak. Op naar de bagageruimte, om mijn koffer op te halen. Ik liep de ruimte binnen en zag mijn koffer meteen op de band! Heerlijk als je niet hoef te wachten. Ik pakte mijn koffer ging nogmaals door een douane check en kon het land officieel binnen. Bran een collega wachtte mij daar op. Hij bracht me naar het huis van mijn baas waar de vrouw van mijn baas op dit moment aanwezig was. Mijn baas is namelijk op vakantie in het land van afkomst Servië.

Ik kreeg een kamer aangewezen in het huis en mocht daar even doen wat ik zelf wilde. Ik heb meteen mijn bikini aangedaan want het zusje van Bran wilde mij wel meenemen naar het strand. Een heerlijk begin dus, het strand! We liepen naar het dichtstbijzijnde strandje, kei klein en er was niemand. Heerlijk gezwommen en op mn handdoekje gelegen! Helaas nog geen fotos van het strand omdat ik telkens met slechts een handdoek er naar toe ging. Maar zal komend weekend foto’s maken! Kan namelijk niet na het werken want het is hier al donker tussen 18.30 en 19.00!

Zaterdag:
Ik had een lui dagje, werd pas om 1uur wakker. Aangezien ik in het vliegtuig weinig geslapen had was dat erg fijn. Even bijkomen! Ook nu zijn we weer naar het strand gegaan. Weer het kleine strandje dichtbij. Gewoon even zwemmen met een opblaasband en een bal haha! Maar was kei gezellig! Ook heb ik met een duikbril op visjes gezien! De visjes blijven gewoon waar ze zijn ook al zwem je daar. Je moet er wel een stukje voor zwemmen, maar niet vermoeiend ofzo! Heb een blauwe en een zwart/geel/wit gestreept visje gezien! Echt geweldig om die gewoon in de zee te zien in plaats van in een aquarium!

Savonds ben ik nog op stap geweest met Alex (zusje van collega) en twee meiden die hier ook wonen voor een tijdje (meisje uit frankrijk Laura, zij werkt bij de bank hier voor een jaar) En een meisje (naam kwijt uit Ierland) wat zij hier doet is bij mij nog niet geheel duidelijk! Het was leuk om het uitgaansleven hier te zien, weet niet precies waar we geweest zijn maar heb me kapot gelachen.

Een groepje jongeren waren tegen elkaar aan het schuren echt niet normaal, leek eerder ergens anders op. De meiden waar ik mee was vertelde me dat dat hier normaal was maar vrijwel niemand dat doet en het toeval was dat ik dat toevallig die avond zag. Nou, 1 ding is zeker.. dat ga ik ze niet na doen! Hahaha!

Zondag:
Opnieuw laat uit bed, 12uur. We waren namelijk om 3.30 thuis dus ook nu wilde ik even uitslapen! Dit keer zijn we naar beau vallon gegaan. Het mooiste strand dat ik ooit heb gezien!! Het water is blauw, het zand is wit. Je kunt gewoon met je blote voeten op het zand lopen zonder dat het heet is! Amazing! Helaas heb ik deze dag iets teveel zon gezien. Mijn complete achterkant is rood! Roder dan rood haha! Heb er meteen wat aftersun opgedaan na het douchen! Maarja, hoort erbij! Smeer me verder wel goed in maar was wat delen aan de achterkant vergeten. Je kunt precies zien hoe ik mezelf heb ingesmeerd. Heel grappig! Hahaha.

Toen was het zo ver, ik ging verhuizen naar mijn eigen huisje! Zo fijn om eindelijk mijn eigen huisje te hebben. Nu kon ik eindelijk mijn koffer inpakken. En ojaa de reden dat ik nog niet in mijn huisje kon was omdat het compleet nieuw was en het stroom nog aangesloten moest worden! Dit was zondags helemaal klaar dus ik mocht intrekken in mijn eigen woning! Ik zet wat foto’s van mijn woning bij dit verslag. Het is een geweldige plek! Ik heb alles wat ik nodig heb en alles is compleet nieuw! Ik denk dat ik het beste plekje heb gekregen wat ik had kunnen krijgen om te wonen! En de eigenaren zijn zo lief voor me! Echt een kei fijn en vertrouwd plekje! Al mijn collega’s zijn zelfs jaloers na het zien van de foto’s van mijn huisje! Dus dat zegt een hoop toch! Haha!

Maandag:
Het is zo ver, de wekker gezet om 7.00. Gelukkig wordt ik wakker van dat ding (gewoon op mn telefoon) Want thuis wil ik nog wel eens door de wekker heen slapen! Vandaag kwamen twee collega’s mij ophalen om de eerste keer naar mijn stage te gaan. Ook hier op mijn stage ziet alles er zo goed uit! Je merkt hier even niet dat je op een eiland bent en voelt net zoals een stage in Nederland. Airco staat aan dus van de temperatuur ook geen last! Het enige verschil voor mij hier is dat alles in het Engels gaat. Maar moet zeggen dat dit me beter af gaat dan ik ooit had verwacht!! :D

Ik denk dat ik wel even genoeg heb verteld voor nu, jullie weten nu wat ik allemaal zoal mee heb gemaakt in mijn eerste drie dagen! Ik zal snel weer iets posten en dan als ik ze heb met foto’s van het geweldige land + strand!!

Bye bye lovely friends!

  • 20 Augustus 2012 - 10:14

    Niki:

    Te gek geniet!!!

  • 20 Augustus 2012 - 10:22

    Madelon Donders:

    Wauw, al heel wat meegemaakt, knap opgelost en daar ben je dan in de Seychellen. Geniet maximaal!!! Dikke kus en succes vandaag op je eerste dag stage!

  • 20 Augustus 2012 - 10:30

    DADDY:

    Ziet er allemaal goed en gezellig uit.
    Fijn dat alles goed bevalt.
    Groetjes F.

  • 20 Augustus 2012 - 13:55

    Lolifantje:

    leuk en je gaat het echt geweldig vinden

    SUC6

  • 20 Augustus 2012 - 17:04

    Lizzy:

    trots op je, ziet er super uit je woning, klinkt erg gezelli, geloof dat je je niet gaat vervelen daar,
    blijf je volgen,
    veel liefs van ons 4en en een poot van Baloe, xxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Augustus 2012 - 21:09

    Mama:

    ok ik wist al wel veel maar wat een mooi en spannend verslag heb je gemaakt.
    Geniet van je tijd daar!
    Dikke zoen, mama XXX

  • 20 Augustus 2012 - 22:48

    Michelle:

    Hey jij!

    Mooi dat het je allemaal goed bevalt!
    wat een super mooi plekje heb je zeg! en ook nog een plekje om buiten te zitten, wat wil je nog meer daar!
    Grappig dat van dat dansen haha dat is dan misschien ook het enigste waar ik je voor vergeten ben te waarschuwen.. maar dat dansen kom je wel vaker tegen hoor, dus je kunt nog lekker veel mensen uitlachen!

    Heel veel succes en plezier daar nog meid!
    doe iedereen de groeten en ik blijf je volgen!

    XX Michelle

    p.s. ik ben echt zooooooooo jaloers, dat wil je niet weten haha! ach, ik heb een top tijd daar al gehad, nu is het jou beurt! Geniet!!

  • 21 Augustus 2012 - 09:22

    Daisy (de Buuv):

    Wat een avontuur, alleen al de reis er naar toe!! Heel veel plezier en maak er een mooie tijd van.

    groetjes Daisy

  • 21 Augustus 2012 - 11:34

    Goele Creusen:

    Wauw Do, super vet!

    Je huisje ziet er ook mooi uit. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaaltjes,
    veel succes verder nog op je stage!

    x Goele

  • 26 Augustus 2012 - 23:10

    Trudy:

    Hey Dominique
    Geweldig meid ik ben trots op je,zo alleen een verre stage en dan ook nog genieten van een mooi (bounty) eiland. Je huisje ziet er prachtig uit. Veel succes met je stageopdrachten en we gaan je volgen.
    Liefs en kussie Wim en Trudy

  • 27 Augustus 2012 - 18:43

    Mandy:

    Leuk meisie! Geniet er lkkr van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 39274

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2012 - 24 Januari 2013

Stage lopen op de Seychellen

Landen bezocht: